Les commentaires sont sous la responsabilité de ceux qui les ont postés dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera toléré dans ces forums.
Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim
Forums d'A TA TURQUIE Pour un échange interculturel
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 9094 Localisation: Nancy / France
Post le: 09 Dc 2016 2:54 Sujet du message: Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim
Fransa da arastirminin yayinlanmasindan sonra kendini sorguluyor ama Turkiye açisindan durum çok çok daha vahim.
Tam bu konuyu foruma tasiyacakken, dostum agabeyim A.A.'den bir ileti geldi, soylemek istediklerimi guzelce anlattigi için kopya çekeyim bari!
Citation:
OECD aşağı yukarıda 15 yıldan beri önemi gittikçe büyüyen ve kamuoyunun dikkatini çok fazla çekmeye başlayan önemli bir çalışmayı yürütüyor. Buna kısaca PISA deniyor. Türkçe açılımı: “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.” Bu araştırma 3 yılda bir tekrarlanıyor.
2015’te yürütülmüş olan çalışmanın son raporu birkaç gün önce açıklandı. 72 ülkede 15 yaşındaki 540.000 öğrenci standart bir yoklamadan geçmiş. 4 unsurdan oluşan yoklamalar: bilim, matematik, okuma ve birlikte problem çözme.
Kısa bir özet: Singapur’da öğrencilerin 1/4’ten fazlası bilimde büyük başarı göstermiş. OECD ülkeleri ortalaması ise sadece 1/10. Öğrencilerin 1/5’i okulu bitirmeden önce bilinmesi gereken temel bilimsel kavram ve bilgileri elde edememiş. Öte yandan Kanada, Estonya, Finlandiya, Hong Kong, Japonya, Makao, Singapur ve Vietnam’da öğrencilerin 9/10’u bu bilgilere sahip olarak mezun oluyor.
Raporun derli toplu bir özetine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
Burada yer alan bir sıralama tablosunda Türkiye’nin sonuçlarıyla çok aşağılarda yer aldığını göreceksiniz.
Eğitimde çöküş... PISA sınavlarında büyük düşüş yaşandı
PISA sınavlarında Türk öğrenciler, fende 52., okuma - yazmada 50., matematikte ise 49. sırada yer aldı. 2012’ye göre büyük düşüş yaşandı.
Deniz Ülkütekin Yayınlanma tarihi: 06 Aralık 2016 Salı, 19:23
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından 3 yılda bir 15 yaş grubundaki öğrencilerin bilgi ve becerilerini değerlendirmek için yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2015’te yapılan ortak sınav sonuçlarını içeren rapor açıklandı. OECD üyesi 35 ülkenin de aralarında bulunduğu 72 ülkede uygulanan ve öğrencilerin okuma becerileri, matematik ile fen bilimleri alanlarındaki seviyelerinin ölçüldüğü sınavlarda, Türk öğrenciler fen bilimlerinde 52., okuma becerilerinde 50., matematikte ise 49. sırada yer aldı. Türkiye, üç ders alanında da OECD ortalamasının bir hayli gerisinde kaldı.
Buna göre, OECD ortalaması 493 olan fen bilimlerinde 425, yine 493 olan okuma yazma ortalamasında 428 puan ortalaması tutturan Türk öğrenciler, OECD ortalaması 490 olan matematikte ise 420’de kaldılar. Türkiye 3 yıl öncesine göre fen bilimlerinde 38, edebiyatta 47, matematikte ise 28 puanlık bir düşüş yaşadı. Böylece Türkiye fen bilimleri ve matematikte 2006’daki seviyesine gerilerken, okuma yazma becerileri alanında ise 2003’teki seviyenin bile altına düştü. Türkiye ayrıca üç derste en yüksek performans gösteren öğrencilerin eğitimdeki oranında da alt sıralarda kaldı. Türkiye bu sonuçla, genel ortalamada da OECD seviyesinin bir hayli gerisinde, 52. sırada yer aldı. Türkiye Kıbrıs Rum Kesimi, Moldova ve Arnavutluk’un hemen ardında yer alırken, başarı ortalamasında geçen ülkeler ise Trinidad Tobago, Tayland, Kosta Rika ve Katar oldu.
[Haber görseli]Erkekler daha başarılı
Yaklaşık 540 bin öğrencinin becerilerinin değerlendirildiği sınavda, genel olarak erkekler kız öğrencilerden daha başarılı olduğu gözlenirken, erkekler ve kızlar arasındaki başarı farkı fen bilimlerinde matematik ve okuma becerilerine göre daha fazla oldu. 2009’la 2015 arasında geçen sürede okuma yazma becerileri açısından kızlar ve erkekler arasındaki farkın azaldığı gözlenirken, tüm ülkeler içinde Finlandiya, kızların başarı ortalamasının erkeklere göre daha fazla olduğu tek ülke olarak dikkat çekti.
Zengin fakir farkı
Rapora göre dar gelirli öğrencilerin düşük performans gösterme seviyesinin refah seviyesi yüksek öğrencilere göre 3 kat fazla olduğu ortaya çıkarken, göçmen öğrencilerin de başarısız olma olasılığının diğer öğrencilere göre 2 kat fazla olduğu belirtildi. Buna karşın OECD Genel Sekreteri Angel Gurria, dünyanın artık “zengin ve iyi eğitimli uluslar’’ ve “fakir ve kötü eğitimliler’’ diye ikiye ayrılmadığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Vietnam’daki en dezavantajlı çocukların yüzde 10’u OECD ülkelerindeki ortalama bir öğrenciyle yarışacak düzeyde. Açıkçası tüm ülkeler ve ekonomiler mükemmel öğrencilere sahip ama çok azı tüm öğrencilerinin çok başarılı olabilmesini sağlayacak fırsatlar sunuyor"
Başarı azaldı
Sonuçlara bakıldığında neredeyse tüm ülkelerin başarı ortalamalarında bir azalma olduğu göze çarptı. 2006’dan beri OECD ülkelerinde ilk ve ortaöğretimde öğrenci başına yapılan harcama ortalama yüzde 20 oranında artarken, bu süreçte fen bilimleri alanında sadece 12 ülkenin performansını artırmış olması dikkat çekti. Bunun yanında Singapur’da her 4 öğrenciden 1’i yüksek performans gösterirken, OECD ortalamasına göre bu rakam 10’da 1. Raporda, ortaya çıkan sonucun OECD ülkelerinin sürdürülebilir eğitim hedeflerine ulaşmasını biraz daha zorlaştırdığına değinildi. Raporda ayrıca başarılı ülkelerin eğitim politikalarının öğrencilerinden yüksek ve evrensel beklentileri yansıttığının altı çiziliyor.
En başarılı Singapur
Geçen hafta açıklanan TIMSS sonuçlarında tüm alanlarda ilk sırayı alan Singapurlu öğrenciler, PISA’da da birinci oldular. Üç derste de diğer ülkelere fark atarak birinci sırayı alan Singapur’u fen bilimlerinde Japonya, okuma becerilerinde Kanada ve matematikte de Hong Kong takip etti. Japonya, Estonya, Kanada ve Finlandiya PISA sınavlarındaki en başarılı OECD ülkeleri oldu.
Ozet ise su :
OECD`nin Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC) kapsamında 2016 yılı "Yetişkin Becerileri Taraması Raporu" yayımlandı.
Rapor, 16-65 yaş aralığındaki yetişkinlerin sözel beceriler, sayısal beceriler ve teknoloji yoğun ortamlarda problem çözme becerileri alanlarında yeterlik düzeylerini değerlendirmektedir. tedmem tarafından bu raporda sunulan veriler çerçevesinde Türkiye açısından temel bulguların ortaya konduğu ve bulgular üzerinden tartışmanın şekillendirildiği bir analiz raporu yayımlanmıştır. Raporun Türkiye özelinde öne çıkan bulguları ilişkin başlıklar aşağıdaki gibidir:
1. Yetişkinlerin Büyük Bir Kısmı Çağın Gerektirdiği Becerilerden Yoksun
2. Türkiye`de Eğitim Kademelerinin Beceri Kazandırmada Etkililiği Düşük
3. OECD Ülkeleri içinde Kadın ve Erkek Arasındaki En Büyük Beceri Farkı Türkiye`de
4. Yetişkinler Zorunlu Eğitimden Sonra Beceri Kazanamıyor
5. Yetişkinler İş Yerlerinde ve Günlük Hayatlarında Becerilerini Kullanamıyor
6. Daha Yüksek Eğitim ve Beceri Düzeyi İstihdam Statüsüne Etki Etmiyor
7. Türkiye Ekonomi Dışı Göstergelerde Genel Eğilimin Dışında Kalıyor
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 9094 Localisation: Nancy / France
Post le: 06 Jan 2020 20:54 Sujet du message:
Dunyamiz çok hizli bir degisim içinde... Geçenlerde Emin Capa bir videosunda "2017 de dogan çocuklarin % 60'nin yapacagi meslek su anda yok" demisti...
Bu hizli degisim, sanal dunyada ve yapay zekada oluyor, buna ayak uydurabilmek elzem; ama bunun için egitimin iyi olmasi sart.
Siyasi çalkantilar, bolunmusler bitebilir ama egitim etkisi onlarca sene sonra hissedilebilir.
Iste Turkiye'de egitim konusunda bu nedenle çok kaygiliyim, hatta umutsuzum. Neden mi? Bakin yine kara bir tablo var :
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas rpondre aux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas diter vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum