310 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Créer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2270

Actuellement :
Visiteur(s) : 310
Membre(s) : 0
Total :310

Administration


  Derniers Visiteurs

administrateu. : 20h45:45
murat_erpuyan : 20h48:09
SelimIII : 1 jour, 10h12:41
Salih_Bozok : 3 jours
cengiz-han : 4 jours


  Nétiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilité de ceux qui les ont postés dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera toléré dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un échange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 09 Déc 2016 2:54    Sujet du message: Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim Répondre en citant

Fransa da arastirminin yayinlanmasindan sonra kendini sorguluyor ama Turkiye açisindan durum çok çok daha vahim.

Tam bu konuyu foruma tasiyacakken, dostum agabeyim A.A.'den bir ileti geldi, soylemek istediklerimi guzelce anlattigi için kopya çekeyim bari!

Citation:

OECD aşağı yukarıda 15 yıldan beri önemi gittikçe büyüyen ve kamuoyunun dikkatini çok fazla çekmeye başlayan önemli bir çalışmayı yürütüyor. Buna kısaca PISA deniyor. Türkçe açılımı: “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.” Bu araştırma 3 yılda bir tekrarlanıyor.

2015’te yürütülmüş olan çalışmanın son raporu birkaç gün önce açıklandı. 72 ülkede 15 yaşındaki 540.000 öğrenci standart bir yoklamadan geçmiş. 4 unsurdan oluşan yoklamalar: bilim, matematik, okuma ve birlikte problem çözme.

Kısa bir özet: Singapur’da öğrencilerin 1/4’ten fazlası bilimde büyük başarı göstermiş. OECD ülkeleri ortalaması ise sadece 1/10. Öğrencilerin 1/5’i okulu bitirmeden önce bilinmesi gereken temel bilimsel kavram ve bilgileri elde edememiş. Öte yandan Kanada, Estonya, Finlandiya, Hong Kong, Japonya, Makao, Singapur ve Vietnam’da öğrencilerin 9/10’u bu bilgilere sahip olarak mezun oluyor.

Raporun derli toplu bir özetine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
Burada yer alan bir sıralama tablosunda Türkiye’nin sonuçlarıyla çok aşağılarda yer aldığını göreceksiniz.

Raporun tamamına ise aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.oecd.org/education/singapore-tops-latest-oecd-pisa-global-education-survey.htm

Bunun en altında yer alan haritada Türkiye’nin üzerine tıklarsanız, bazı özet bilgiler de elde edebilirsiniz.



Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 09 Déc 2016 2:58    Sujet du message: Répondre en citant

http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-Les-eleves-en-difficulte.pdf

Citation:

Eğitimde çöküş... PISA sınavlarında büyük düşüş yaşandı

PISA sınavlarında Türk öğrenciler, fende 52., okuma - yazmada 50., matematikte ise 49. sırada yer aldı. 2012’ye göre büyük düşüş yaşandı.

Deniz Ülkütekin Yayınlanma tarihi: 06 Aralık 2016 Salı, 19:23


Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından 3 yılda bir 15 yaş grubundaki öğrencilerin bilgi ve becerilerini değerlendirmek için yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2015’te yapılan ortak sınav sonuçlarını içeren rapor açıklandı. OECD üyesi 35 ülkenin de aralarında bulunduğu 72 ülkede uygulanan ve öğrencilerin okuma becerileri, matematik ile fen bilimleri alanlarındaki seviyelerinin ölçüldüğü sınavlarda, Türk öğrenciler fen bilimlerinde 52., okuma becerilerinde 50., matematikte ise 49. sırada yer aldı. Türkiye, üç ders alanında da OECD ortalamasının bir hayli gerisinde kaldı.

Buna göre, OECD ortalaması 493 olan fen bilimlerinde 425, yine 493 olan okuma yazma ortalamasında 428 puan ortalaması tutturan Türk öğrenciler, OECD ortalaması 490 olan matematikte ise 420’de kaldılar. Türkiye 3 yıl öncesine göre fen bilimlerinde 38, edebiyatta 47, matematikte ise 28 puanlık bir düşüş yaşadı. Böylece Türkiye fen bilimleri ve matematikte 2006’daki seviyesine gerilerken, okuma yazma becerileri alanında ise 2003’teki seviyenin bile altına düştü. Türkiye ayrıca üç derste en yüksek performans gösteren öğrencilerin eğitimdeki oranında da alt sıralarda kaldı. Türkiye bu sonuçla, genel ortalamada da OECD seviyesinin bir hayli gerisinde, 52. sırada yer aldı. Türkiye Kıbrıs Rum Kesimi, Moldova ve Arnavutluk’un hemen ardında yer alırken, başarı ortalamasında geçen ülkeler ise Trinidad Tobago, Tayland, Kosta Rika ve Katar oldu.

[Haber görseli]Erkekler daha başarılı

Yaklaşık 540 bin öğrencinin becerilerinin değerlendirildiği sınavda, genel olarak erkekler kız öğrencilerden daha başarılı olduğu gözlenirken, erkekler ve kızlar arasındaki başarı farkı fen bilimlerinde matematik ve okuma becerilerine göre daha fazla oldu. 2009’la 2015 arasında geçen sürede okuma yazma becerileri açısından kızlar ve erkekler arasındaki farkın azaldığı gözlenirken, tüm ülkeler içinde Finlandiya, kızların başarı ortalamasının erkeklere göre daha fazla olduğu tek ülke olarak dikkat çekti.

Zengin fakir farkı

Rapora göre dar gelirli öğrencilerin düşük performans gösterme seviyesinin refah seviyesi yüksek öğrencilere göre 3 kat fazla olduğu ortaya çıkarken, göçmen öğrencilerin de başarısız olma olasılığının diğer öğrencilere göre 2 kat fazla olduğu belirtildi. Buna karşın OECD Genel Sekreteri Angel Gurria, dünyanın artık “zengin ve iyi eğitimli uluslar’’ ve “fakir ve kötü eğitimliler’’ diye ikiye ayrılmadığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Vietnam’daki en dezavantajlı çocukların yüzde 10’u OECD ülkelerindeki ortalama bir öğrenciyle yarışacak düzeyde. Açıkçası tüm ülkeler ve ekonomiler mükemmel öğrencilere sahip ama çok azı tüm öğrencilerinin çok başarılı olabilmesini sağlayacak fırsatlar sunuyor"

Başarı azaldı

Sonuçlara bakıldığında neredeyse tüm ülkelerin başarı ortalamalarında bir azalma olduğu göze çarptı. 2006’dan beri OECD ülkelerinde ilk ve ortaöğretimde öğrenci başına yapılan harcama ortalama yüzde 20 oranında artarken, bu süreçte fen bilimleri alanında sadece 12 ülkenin performansını artırmış olması dikkat çekti. Bunun yanında Singapur’da her 4 öğrenciden 1’i yüksek performans gösterirken, OECD ortalamasına göre bu rakam 10’da 1. Raporda, ortaya çıkan sonucun OECD ülkelerinin sürdürülebilir eğitim hedeflerine ulaşmasını biraz daha zorlaştırdığına değinildi. Raporda ayrıca başarılı ülkelerin eğitim politikalarının öğrencilerinden yüksek ve evrensel beklentileri yansıttığının altı çiziliyor.

En başarılı Singapur

Geçen hafta açıklanan TIMSS sonuçlarında tüm alanlarda ilk sırayı alan Singapurlu öğrenciler, PISA’da da birinci oldular. Üç derste de diğer ülkelere fark atarak birinci sırayı alan Singapur’u fen bilimlerinde Japonya, okuma becerilerinde Kanada ve matematikte de Hong Kong takip etti. Japonya, Estonya, Kanada ve Finlandiya PISA sınavlarındaki en başarılı OECD ülkeleri oldu.




http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/641250/Egitimde_cokus..._PISA_sinavlarinda_buyuk_dusus_yasandi.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 09 Déc 2016 2:58    Sujet du message: Répondre en citant

Ilgilenirseniz :

http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-Les-eleves-en-difficulte.pdf
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 13616
Localisation: Paris

MessagePosté le: 19 Avr 2017 1:26    Sujet du message: Répondre en citant

Ogrencilerde durum boyle olunca yetiskinlerden de fazla bir sey beklenemezdi. Turkiye yetiskinlerde de son siralarda yer aliyor...

Eh bu da gunumuz iktidarinin isine geliyor, zaten Turkiye seçim haritasi da bunu dogruluyor.

Kaynagi indirebilirsiniz :
https://tedmem.org/yayin/oecd-yetiskin-becerileri-arastirmasi-turkiye-ile-ilgili-sonuclar



Ozet ise su :
OECD`nin Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC) kapsamında 2016 yılı "Yetişkin Becerileri Taraması Raporu" yayımlandı.

Rapor, 16-65 yaş aralığındaki yetişkinlerin sözel beceriler, sayısal beceriler ve teknoloji yoğun ortamlarda problem çözme becerileri alanlarında yeterlik düzeylerini değerlendirmektedir. tedmem tarafından bu raporda sunulan veriler çerçevesinde Türkiye açısından temel bulguların ortaya konduğu ve bulgular üzerinden tartışmanın şekillendirildiği bir analiz raporu yayımlanmıştır. Raporun Türkiye özelinde öne çıkan bulguları ilişkin başlıklar aşağıdaki gibidir:


1. Yetişkinlerin Büyük Bir Kısmı Çağın Gerektirdiği Becerilerden Yoksun


2. Türkiye`de Eğitim Kademelerinin Beceri Kazandırmada Etkililiği Düşük


3. OECD Ülkeleri içinde Kadın ve Erkek Arasındaki En Büyük Beceri Farkı Türkiye`de


4. Yetişkinler Zorunlu Eğitimden Sonra Beceri Kazanamıyor


5. Yetişkinler İş Yerlerinde ve Günlük Hayatlarında Becerilerini Kullanamıyor


6. Daha Yüksek Eğitim ve Beceri Düzeyi İstihdam Statüsüne Etki Etmiyor


7. Türkiye Ekonomi Dışı Göstergelerde Genel Eğilimin Dışında Kalıyor

- See more at: http://www.egitimveegitim.com/sektorden_haberler/2075-oecd_yetiskin_becerileri_arastirmasi_raporu_yayimlandi.html#sthash.dG07bcMM.dpuf
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 16 Juin 2017 0:47    Sujet du message: Répondre en citant

Egitim ile ilgili bir uluslarasi rapor daha, ve Turkiye yine son siralarda. Bu egitimle mi Turkiye çaga ayak uyduracak!?

Citation:
Türkiye eğitim kalitesinde UNICEF listesinde sonuncu

http://www.birgun.net/haber-detay/turkiye-egitim-kalitesinde-unicef-listesinde-sonuncu-164951.html

Haberi okuyunca isin astarini arastirmak gerekti.

Raporu hazirlatan kurulus UNICEF'in sitesinde

Citation:
La France 5e puissance mondiale est classée 19e sur 41 pays

https://www.unicef.fr/contenu/espace-medias/dans-les-pays-riches-1-enfant-sur-5-vit-dans-la-pauvrete

buldum.

Durum Fransa için de iç acici degil!

Ve 58 sayfalik raporu asagidaki adresten indirebilirsiniz.

http://bit.ly/2tsFJGt


.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 13616
Localisation: Paris

MessagePosté le: 19 Déc 2019 0:25    Sujet du message: Répondre en citant

Pisa 2018 de durum ayni ama biz de hala polyanadan masallar okuyanlar ve bunlari yutanlar var.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 06 Jan 2020 20:54    Sujet du message: Répondre en citant

Dunyamiz çok hizli bir degisim içinde... Geçenlerde Emin Capa bir videosunda "2017 de dogan çocuklarin % 60'nin yapacagi meslek su anda yok" demisti...

Bu hizli degisim, sanal dunyada ve yapay zekada oluyor, buna ayak uydurabilmek elzem; ama bunun için egitimin iyi olmasi sart.

Siyasi çalkantilar, bolunmusler bitebilir ama egitim etkisi onlarca sene sonra hissedilebilir.

Iste Turkiye'de egitim konusunda bu nedenle çok kaygiliyim, hatta umutsuzum. Neden mi? Bakin yine kara bir tablo var :




Detaylari okumak için :
http://bit.ly/2Qur9fT



<
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 14 Jan 2021 18:19    Sujet du message: Répondre en citant

Bir eğitim bilimci olarak uyarıyorum

Din dersi seçmelerindeki dayatma artık ayyuka çıktı... Maksut Balmuk yazdı...


https://odatv4.com/bir-egitim-bilimci-olarak-uyariyorum-14012139.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 27 Nov 2021 1:24    Sujet du message: Répondre en citant

Erdogan iktidarinin ekonomiyi getirdigi yerin goruyoruz 2021 senesi son ayinda. "Yagma ve talan ekonomisine" son verilibilirse belki ekonomik açmazlardan bir sure sonra kurtulunabilir. Ama egitimdeki yikimi kurtarmak bir-iki kusak demek ki beni en çok kaygilandiran da bu.

Bakiniz bir ogretmen çikmis, yalakalik yapayim, belki beni bir yerlere yerlestirirler demis ve hiç çekinmeden de tweet atmis. Ne mi demis ?

"Bugün CHP'li öğrencilerimin notundan kırdım"
'#YanındayızErdoğan', '#İyikivarsınErdoğan'

Gözlerinize inanamayabilirsiniz !



detaylar için :
https://bit.ly/3cSjxhL


Bundan gayri bir de su promosyon videosuna bakin

DEV KÜLLİYE TANITIM FİLMİ 2021 | VUSLAT DERNEĞİ
https://www.youtube.com/watch?v=2aHIEetXcz4




<
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 06 Aoû 2023 12:36    Sujet du message: Répondre en citant

Özdemir'in Ince'nin yazisini paylasmak isin ilgili dosyayi aradim, taa 2021'lerden kalmis bu dosyayi buldum...

Erdogan'in ülkede batirmadigi hiç bir sey yok, ama egitimdeki çokus tam bir felaket, çunku egitim gelecek demek. Erdogan herseyi yikarak Turkiye'nin gelecegini de yakti.

Yazida benim için onemli olan kisimlarin altini çizdim.

Citation:

Fen lisesine karşı imam hatip sultanisi

06 Ağustos 2023 Pazar
“Kiliseye paratoner takıldığı gün din-bilim tartışması sona ermiştir” (Nikola Tesla)

Fen lisesi, üstün yetenekli öğrencilerin nitelikli eğitim almaları için açılan ve fen programlarıyla desteklenen liseler. Türkiye’de ilk olarak Ford Vakfı’nın destekleriyle 1962’de Ankara’da açıldı. Ankara’yı İstanbul, İzmir ve Gaziantep fen liseleri izledi

Fen lisesi bir bilim lisesidir. Fen lisesi eğer bir bilim lisesi ise bilim nedir? Bilim, gözlem ve gözleme dayalı mantıksal akıl yürütme yoluyla önce evrene ilişkin olguları açıklama gücü taşıyan hipotezler kurma, sonra bu hipotezleri doğrulayarak yasalara ulaşma çabasıdır. Bu yasalara kuram (teori) de denir. Her kuram bilinmeyeni öğrenmek için zaman ve mekân içinde keşif yolculuğuna çıkmaktır. Fen liseli gerektiği zaman “Evet”, gerektiği zaman “Hayır” der.

İmam hatip liselerinin bilinen tanımı şöyledir: İmam hatip liselerinde normal ortaokul ve lise müfredatına ek olarak İslam dinine ilişkin mesleki dersler okutulmakta ve Sünni esaslara bağlı din eğitimi verilmektedir.

Ben bu tanımın bir tür gerçeği gizleme niyetli olduğunu düşünüyorum. Doğru tanım şöyle olmalı: İslam dinine ilişkin mesleki dersler okutulmakta ve Sünni esaslara bağlı din eğitimi verilmekte, ek olarak da normal ortaokul ve lise müfredatı izlenmektedir.

Tevhidi Tedrisat (Öğrenim Birliği) Yasası bağlamında, hem ilahiyat fakültesine altyapı oluşturmak hem de camilere imam ve hatip yetiştirmek için 1923-1924 öğretim yılında ülkenin değişik yerlerinde 29 imam hatip okulu kuruldu. Fakat 1950 yılında iktidara gelen sağcı Demokrat Parti’den itibaren türlü oyunlarla bu dini okulların mezunlarına normal liselerin sahip olduğu haklar verilmeye başlandı. Amaç, yasalara aykırı olarak, bütün meslekleri dinselleştirmek ve devlet kadrolarını imamlaştırmaktı. Bu İslamcı gericiliği tanımlayıp eleştirmek amacıyla İmam-Hatip Saltanatı ve İmamokrasi (Tekin Yayınevi, 2015) adlı kitabımı yayımlamıştım.

17 Temmuz 2023 tarihli Cumhuriyet gazetesinde yayımlanan Figen Atalay imzalı “Fen liseleri çöküşte” başlıklı haberi okuyunca korktuğum şey gerçekleşiyor diye irkildim ve bu yazıyı yazmaya karar verdim. Haber içinde bir fen lisesi ile bir imam hatip lisesinin fotoğrafı var. Fen lisesi üç katlı bir gecekondu, imam hatip lisesi ise R.T. Erdoğan’ın Saray’ı gibi bir şey. İmam hatip lisesi binalarının çoğu artık böyle. Bir “prestij” okulu havalı!

Neden böyle? Fen lisesi bilimi ve çağının çağdaşı olmayı, imam hatip liseleri ise R.T. Erdoğan’ın nas dünyasını temsil ediyor. Yani 1400 yıldır değişmeyen İslami dünya görüşünü.

“Fen”in Vikipedi’de yazan sıradan tanımını aktaralım: “Fizik, kimya ve biyolojiye verilen ad. Fizik, kimya, matematik ve biyolojiden elde edilen verileri iş ve yapım alanında uygulama, teknik, bilim ve bilgi.”

Bu tanımda adı geçen her disiplin her an değişir ve değiştirir. Bilimciler Himalaya dağlarında 53.5 milyon yıllık olduğu saptanan balina fosili buldular. Bilimciler bunun nedenini dünyanın oluşumu bilgisi ile açıklayabilir ama din bilgisi balina fosilinin Himalayalar’da bulunmasının nedenini açıklayamaz.

Takvim artık 2023 yaşında, son peygamber Hz. Muhammed’in ölümünün (632) üzerinden 1391 yıl geçmiş. Burada duralım. Kuran’ın içerdiği son ayetin indiği yıl, ay, gün ve saatle sınırlıdır. Bu sınıf onun içerdiği bilginin de sınırıdır. Kurumsal İslamın dünya saati Hz. Muhammed’in öldüğü yıl, ay, gün ve saatte duruyor ama bilim dünyasının saati o günden bu yana durmadı. Arada 1391 yıl var! Kurumsal İslamın uyumsuzluk hastalığı işte buradadır.

Bu hastalığa karşı, insanlığı, dolayısıyla Türkiye’yi kurtaracak olan aşı ya da ilaç bilim, fen ve tekniğin öğretildiği fen liseleri ama AKP bu okulları işlevsiz hale getirmek istiyor. Çünkü bu okullarda kuşku duyan, düşünen ve çağının çağdaşı olan ve dünyanın değişmesine karşı durmayan, tam aksine dünyayı değiştirmeye katkıda bulunacak, itaat ve biat etmeyen bireyler yetişecek. AKP işte bunu istemiyor. İmam hatip liselerinde düşünmeyen, 1400 yıllık doğmayı tekrarlayan insanlar üretmek istiyor. Amacı Cumhuriyetin yerine bir din devleti kurmak. Ancak bu mümkün değil. Çünkü “Dünya dönerken yolun üstünde durulmaz!”

Camilerde paratoner (yıldırımsavar) var mı?


https://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/ozdemir-ince/fen-lisesine-karsi-imam-hatip-sultanisi-2105868

Musluman kimligimle bu yazida karsi çikilacak, daha dogrusu muslumanlarin karsi çikacagi nokta, Kuran'in indigi zamanla sinirli tutulmasi. Yaratan'a inanlar için bu geçersiz, çunku yaratan, geçmisi de gelecegi de bilir. Kuran gelecegi de gosterir ama...


Wink
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11178
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 07 Déc 2023 14:07    Sujet du message: Répondre en citant

Ve Pisa 2023 raporu yayinlandi...

Fransa sok içinde Almanya'nin hemen altinda 23. sirada. Egitim bakani hemen lafa girdi, bu gerilemeden kurtulmak için yapilmasi gerekenleri siraladi ve tartisma basladi.

Ya Türkiye ! Imam Hatipleri egitimin temel tasi yaparak yillardir suren çokuntuye ivme kazandiran Erdogan iktidari, her alanda oldugu gibi egitimde de Türkiye'yi çökertti.

Ekonomi belki 10 yilda duzelebilir ama egitimin duzelmesi kusak isi. Zaten ekonominin de iyiye gidip refahin artmasi kaliteli isgucune bagli.

Ol nedenle Turkiye için gelecek çok karanlik...

Türkiye sondan 8. sirada, onunde yer alabildigi ulkeler : Mongolya, Kazakistan, Romanya, Yunanistan, BAE, Sirbistan, Brunei...

36. sirada Türkiye...

Iste OCDE'nin tablosu.





https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/53f23881-en.pdf?expires=1701950623&id=id&accname=guest&checksum=0AF98F162E0406D1F5D6B75CAB99ED78





<
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont déposés, les commentaires sont sous la responsabilités de ceux qui les ont postés dans le forum.