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Erdogan'in Sultan Abdulhamit Hayranligi!

 
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murat_erpuyan
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MessagePostÚ le: 08 Sep 2018 18:57    Sujet du message: Erdogan'in Sultan Abdulhamit Hayranligi! RÚpondre en citant

GATA Askeri Hastahanesi'nin kapatilip Abdulhamit Han hasthanesi yapilmasindan sonra :

Citation:

'3. Havaliman─▒n─▒n ad─▒n─▒ kesin olarak ├Â─črendim'
Habert├╝rk gazetesi yazar─▒ Sevilay Y─▒lman, 3. Havaliman─▒n─▒n ad─▒n─▒ kesin olarak ├Â─črendi─čini s├Âyledi. Y─▒lman'─▒n iddias─▒na g├Âre, yeni havaliman─▒n─▒n ad─▒ "Abd├╝lhamit Han."

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1077389/_3._Havalimaninin_adini_kesin_olarak_ogrendim_.html
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murat_erpuyan
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MessagePostÚ le: 08 Sep 2018 19:00    Sujet du message: RÚpondre en citant

Konuya biraz derinlik getirmek isterseniz Soner Yal├žin'in yazinsi okuyabilirsiniz.

Citation:

─░brahim Kal─▒nÔÇÖdan ├Âd├╝ll├╝k soruÔÇŽ
6 Eyl├╝l 2018
Yazarlar
795
PAYLA├×IM

Baz─▒ okullar a├ž─▒ld─▒ÔÇŽ
Baz─▒ okullar pazartesi a├ž─▒lacakÔÇŽ
├ľ─črencilere ilk soru benden olsun:
ÔÇô Osmanl─▒ Devleti ne zaman y─▒k─▒ld─▒?

a) 1918
b) 1920
c) 1922
d) 1923
e) 1924


http://bit.ly/2CxAxKK


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murat_erpuyan
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MessagePostÚ le: 26 FÚv 2019 23:25    Sujet du message: RÚpondre en citant

TRT Fran├žais'de Abd├╝lhamit rehabitulasyonu Erdogan'in hayranligindan mi kaynakli acaba?

Citation:
Les r├ępercussions du r├Ęgne d'Abdulhamid (├ętude)
Etude du Prof. Dr. Kudret Bulbul, doyen de la Facult├ę des Sciences politiques de lÔÇÖuniversit├ę Yildirim Beyazit.
13.02.2019 ~ 26.02.2019
Les r├ępercussions du r├Ęgne d'Abdulhamid (├ętude)
Le Sultan Abdulhamid II a perdu la vie le 10 f├ęvrier 1918. Cette semaine cÔÇÖest le 101e lÔÇÖanniversaire de sa mort. LÔÇÖhistoire nÔÇÖest pas du pass├ę, cÔÇÖest une r├ęf├ęrence fondamentale qui ├ęclaire lÔÇÖavenir. CÔÇÖest pourquoi, il ne faut pas la percevoir comme un sujet de louange ou de critique, mais comme une le├žon pour lÔÇÖavenir.

Comme le dit Mehmet Akif, ┬ź ils d├ęcrivent lÔÇÖhistoire comme une "r├ęp├ętition". Or, si on en avait tir├ę le├žon, ce serait-elle r├ęp├ęt├ęe ? ┬╗. De ce point de vue, lÔÇÖ├ępoque du sultan Abdulhamid est une des ├ępoques les plus importantes de notre pass├ę r├ęcent, nous permettant de comprendre notre pr├ęsent.

Nul doute, il existe de nombreux domaines durant cette p├ęriode sur lesquels nous pouvons nous attarder, comme les efforts men├ęs pour le d├ęveloppement, les ├ęcoles et routes construites, les relations form├ęes avec les g├ęographies lointaines et la politique dÔÇÖ├ęquilibre mondial. Je souhaite en fait mÔÇÖarr├¬ter sur les sujets qui se refl├Ętent sur notre pr├ęsent, en partant des questions auxquelles nous avons ├ęt├ę confront├ęes ├á cette p├ęriode.

LÔÇÖobjectif du sultan Abdulhamid ├ętait de garder sur pied un ├ęnorme empire en voie de dissolution, en menant une politique dÔÇÖ├ęquilibre avec les forces imp├ęriales de lÔÇÖ├ępoque. Il a consacr├ę sa vie enti├Ęre ├á la lutte contre les acteurs externes, ainsi que les acteurs internes en collaboration avec les acteurs externes pour pr├ęserver lÔÇÖEtat ottoman per├žu alors comme ┬ź un homme malade ┬╗. De ce fait, il a ├ęt├ę cible de nombreuses accusations quÔÇÖil nÔÇÖa pas m├ęrit├ęes. Nous savons que le parti Ittihat ve Terakki (Parti Union et Progr├Ęs) qui lÔÇÖaccusait de despotisme, a men├ę des pratiques bien plus oppressives apr├Ęs ├¬tre arriv├ę au pouvoir. Rappelons ├ęgalement les efforts d├ęploy├ęs ├á lÔÇÖ├ępoque du sultan Abdulhamid par les juifs sionistes appuy├ęs par lÔÇÖAngleterre, pour fonder un Etat isra├ęlien sur les terres ottomanes.

Pour Katip Celebi, les Etats ressemblent aux ├¬tres humains. Eux aussi ont une p├ęriode dÔÇÖenfance, de jeunesse et de vieillesse. DÔÇÖapr├Ęs Katip Celebi, lÔÇÖEtat ottoman a pass├ę les p├ęriodes dÔÇÖenfance, de jeunesse et de maturit├ę, et vivait sa p├ęriode de vieillesse. Tout comme les docteurs qui prolongent la vie de leurs patients, les dirigeants exp├ęriment├ęs et instruits des Etats peuvent retarder une fin imminente. CÔÇÖest pourquoi, lÔÇÖadministration de lÔÇÖEtat ottoman devait ├¬tre remise aux mains comp├ętentes dÔÇÖune personne perspicace, selon Katip Celebi.

Le sultan Abdulhamit peut ├¬tre per├žu comme cette personne perspicace. Mais lÔÇÖ├Ęre commence ├á changer, la p├ęriode des empires prend fin. Ce nÔÇÖest pas seulement lÔÇÖEtat ottoman qui se retire de la sc├Ęne historique au d├ębut du 20e si├Ęcle, mais aussi lÔÇÖEmpire russe et lÔÇÖEmpire dÔÇÖAutriche-Hongrie. Quant ├á lÔÇÖEmpire britannique, il arrive ├á son terme apr├Ęs la Seconde Guerre mondiale.



Les r├ępercussions au pr├ęsent

Parmi les r├ępercussions au pr├ęsent, celles que nous devrions ├ęvoquer en premier sont les relations que le sultan Abdulhamid a fond├ęes au niveau mondial ainsi que son int├ęr├¬t port├ę aux musulmans du monde. Par cons├ęquent, il est possible de voir une ┼ôuvre ou une relation provenant de la p├ęriode dÔÇÖAbdulhamid dans de nombreux pays du monde, comme le Japon, la Chine, la r├ęgion du Moyen-Orient ou les continents africain et europ├ęen. Parmi les sultans ottomans, Abudlhamid ├ętait peut-├¬tre celui qui a laiss├ę le plus dÔÇÖ┼ôuvres malgr├ę le manque de moyens de lÔÇÖEtat.

Comme il nÔÇÖ├ętait pas un sultan de la p├ęriode de lÔÇÖascension, et en raison de ses efforts d├ęploy├ęs pour prot├ęger/sauver lÔÇÖEtat, ce quÔÇÖil reste du sultan Abdulhamid et de son r├Ęgne, est surtout li├ę ├á ces efforts ou aux r├ępercussions de ces efforts.

Le renversement du sultan Abdulhamid lors dÔÇÖun coup dÔÇÖEtat peut ├¬tre per├žu comme le summum de la tradition de coup dÔÇÖEtat effectu├ę jusquÔÇÖalors. La lutte entre, dÔÇÖune part la tradition putschiste des partisans du Parti Ittihat ve Terraki, et de lÔÇÖautre, la tradition d├ęmocratique provenant du Parti H├╝rriyet ve Itilaf (Parti de la Libert├ę et de lÔÇÖAccord) et continuant avec Menderes, Ozal et Erdogan, sÔÇÖest poursuivie durant lÔÇÖhistoire de la R├ępublique. Les d├ęmarches entreprises durant le pouvoir de lÔÇÖAK Parti pour la d├ęmocratisation et la d├ęmilitarisation, ont fortement affaibli la tradition de r├ęgime sous tutelle/de putsch en Turquie. Avec le passage au syst├Ęme de gouvernance pr├ęsidentielle, la tradition putschiste est arriv├ęe ├á son point le plus faible de lÔÇÖhistoire de la Turquie.

Les d├ęmarches entreprises pour renverser Abdulhamid, en particulier celles r├ęalis├ęes par les partisans du Parti Ittihat ve Terraki, ont ├ęgalement engendr├ę divers proc├ęd├ęs o├╣ la nation ne remarque pas ce quÔÇÖil se passe, o├╣ les notions internes comme les intellectuels, les m├ędias, la bureaucratie et lÔÇÖarm├ęe sont en coop├ęration ├ętroite avec les notions externes, et o├╣, comme cons├ęquence de ces coop├ęrations, des processus graves ├á lÔÇÖencontre de la nation et de lÔÇÖEtat sont v├ęcus. Les processus auxquels ont ├ęt├ę confront├ęs Menderes, Ozal, Erbakan et Erdogan sont les suites de ces processus ayant r├ęussi par le pass├ę.

Le sultan Abdulhamid a ├ęt├ę montr├ę comme la source de tous les malheurs et une figure diabolique dans lÔÇÖopinion publique int├ęrieure et ext├ęrieure. CÔÇÖest comme si, en an├ęantissant cette figure, tous les maux allaient disparaitre. Nous savons quÔÇÖune pratique similaire visant ├á cibler une personne comme la source de tous les maux par des discours de haine, a ├ęt├ę utilis├ęe contre Menderes, Ozal et Erdogan.



Les regrets, les insolences

Certains intellectuels qui ont vu les ├ęv├Ęnements survenus apr├Ęs le renversement dÔÇÖAbdulhamid, ont exprim├ę leurs regrets. LÔÇÖun des plus c├ęl├Ębres est le po├Ęme de Riza Tevfik intitul├ę ┬ź Appel dÔÇÖaide ├á lÔÇÖesprit du Sultan Abdulhamid ┬╗. Le po├Ęte Riza Tevfik avoue ouvertement ses regrets dans cette strophe :

┬ź Quand lÔÇÖhistoire va parler de toi

Elle ve te donner raison ├┤ grand Sultan

CÔÇÖ├ętait nous qui, sans aucune honte, avions calomni├ę

Le sultan le plus politique du si├Ęcle ┬╗

Toutefois, il nous est difficile de dire que ces regrets ├ętaient une tendance populaire parmi les intellectuels et bureaucrates ottomans anti-Abdulhamid. Comme le dit Kemal Tahir, ces intellectuels et bureaucrates ont pris part au processus dÔÇÖoccidentalisation pour sauver lÔÇÖEtat ottoman. Bien quÔÇÖils aient vu le malheur de leur Etat, ils nÔÇÖont pas faire marche arri├Ęre dans cette voie et ont accus├ę les opposants de ┬ź r├ęactionnaires ┬╗. ┬ź En dÔÇÖautres termes, ils ont continu├ę ainsi jusquÔÇÖ├á la trahison. De ce point de vue, les intellectuels ottomans pro-occidentalisation et les bureaucrates progressistes ont accueilli lÔÇÖeffondrement en 1918 comme une cons├ęquence du destin. On peut m├¬me dire quÔÇÖils ont ressenti une certaine fiert├ę dÔÇÖavoir eu raison ┬╗ affirme Kemal Tahir.

Les paroles de Kemal Tahir relatives aux intellectuels et bureaucrates ottomans, ne sont-ils pas valables ├ęgalement pour certains intellectuels et bureaucrates de la R├ępublique ?

Est-ce que ces intellectuels ont eu des remords en raison du processus se r├ęsultant par lÔÇÖex├ęcution du Premier ministre martyr Adnan Menderes et des probl├Ęmes auxquels la Turquie a ├ęt├ę confront├ęs apr├Ęs la mort de Turgut Ozal, qui selon moi, est un meurtre ? DÔÇÖailleurs, est-ce que les intellectuels dÔÇÖaujourdÔÇÖhui de ce type, qui ne font autre que r├ęp├ęter comme un perroquet les propagandes de certains milieux occidentaux contre Erdogan, auront-ils honte de leur comportement si,- que Dieu prot├Ęge,- lÔÇÖavanc├ęe de la Turquie prenait fin ? Ou bien essaieraient-ils dÔÇÖavoir raison pour ne pas avoir ├á ├¬tre confront├ęs ├á leurs erreurs ?



http://www.trt.net.tr/francais/turquie/2019/02/13/les-repercussions-du-regne-d-abdulhamid-etude-1144593
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murat_erpuyan
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MessagePostÚ le: 05 Sep 2020 1:06    Sujet du message: RÚpondre en citant

yoruma gerek olmaksizin !

Citation:


Ulu Hakan ve M. Rupin

Ali Sirmen - Cumhuriyet, 24 Temmuz 2020



Rona (Aybay) Hoca art─▒k ─░znikÔÇÖe yerle┼čmi┼č, zaman─▒n─▒n ├žo─čunu DarkaÔÇÖdaki evinde ├žal─▒┼čarak, yeni eserler kaleme alarak ge├žiriyor.

Bu yeni d├╝zen ona o kadar yaram─▒┼č ki her ziyaretimde kendisini biraz daha gen├žle┼čmi┼č buluyorum. Son ziyaretimde de ├Âyle oldu. Rona AybayÔÇÖ─▒n yeni ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒n yan─▒ s─▒ra eski yap─▒tlar─▒ndan biri de daha ├Ânce bu s├╝tunda s├Âz├╝n├╝ etti─čim, ÔÇťTarih ve Hukuk A├ž─▒s─▒ndan KonsoloslukÔÇŁ ikinci bask─▒s─▒n─▒ yapm─▒┼č. Birinci bask─▒dan sonra meydana gelen gazeteci Cemal Ka┼č─▒k├ž─▒ÔÇÖn─▒n Suudi Arabistan ─░stanbul Konsoloslu─ču binas─▒nda, 2 Ekim 2018 g├╝n├╝ RiyadÔÇÖdan ├Âzel u├žakla gelen Suudi infazc─▒lar taraf─▒ndan ├Âld├╝r├╝lmesi olay─▒ ve cesedi yok edildikten sonra, Suudi uyruklu infazc─▒lar─▒n da Suudi Arabistan ─░stanbul Ba┼čkonsolosuÔÇÖnun da ellerini kollar─▒n─▒ sallayarak T├╝rkiyeÔÇÖden ayr─▒lmalar─▒ olay─▒ ikinci bask─▒da, T├╝rkiye, Suudi Arabistan ve uluslararas─▒ pratikler a├ž─▒s─▒ndan hukuki olarak etrafl─▒ca incelenmi┼č. Ba┼čta Beyaz Saray olmak ├╝zere, b├╝t├╝n d├╝nyan─▒n vurdumduymaz bir sessizlikle kar┼č─▒lad─▒─č─▒ ve i┼člemi┼č olan─▒n yan─▒na k├ór kald─▒─č─▒ Ka┼č─▒k├ž─▒ cinayeti konusunda neler yap─▒l─▒p neler yap─▒lamayaca─č─▒ anlat─▒lm─▒┼č.

Ama ben, Rona HocaÔÇÖn─▒n kitab─▒nda (sayfa 32) yer alan ba┼čka bir olaydan s├Âz etmek istiyorum.

***

1905 y─▒l─▒nda Abd├╝lhamit saltanat─▒ d├Âneminde meydana gelen olay─▒n kahraman─▒ M. Rupin, FransaÔÇÖn─▒n Van KonsolosuÔÇÖdur.

O d├Ânemde, Osmanl─▒ ─░mparatorlu─čuÔÇÖnun d├Ârt bir yan─▒, b├╝y├╝k devletlerin enformasyon toplaman─▒n yan─▒ s─▒ra, adeta bir m├╝fetti┼č yetkisiyle, imparatorlu─čun memurlar─▒n─▒ da denetleyen konsoloslar─▒ ile doluydu.

M. RupinÔÇÖin de FransaÔÇÖn─▒n Ermeni n├╝fusun yo─čun oldu─ču VanÔÇÖda konsolosluk g├Ârevini y├╝r├╝t├╝rken, bir g├╝n Mu┼čÔÇÖta karakol basmas─▒ devletin ar┼čivlerine girmi┼č bir olayd─▒r.

Uzatmayal─▒m, 1905 y─▒l─▒nda bir g├╝n M. Rupin, Mu┼čÔÇÖta zaptiyelerin, serserice dola┼čt─▒klar─▒ istihbarat edilen iki Ermeniyi karakola ald─▒klar─▒n─▒ ├Â─črenince, terc├╝man─▒ Mihran ile beraber polis karakolunu basar ve ÔÇťBunlar─▒ ne i├žin sorguluyorsunuz?ÔÇŁ diye hesap sorar, g├╝r├╝lt├╝ ├ž─▒kar─▒r, n├Âbet├ži polis memurlar─▒ndan Ziya EfendiÔÇÖye hakaret edip sonu├žta g├Âzalt─▒nda olan iki ki┼činin sal─▒verilmesini sa─člar.

Frans─▒z KonsolosuÔÇÖnun bu k├╝stah ve sald─▒rgan tavr─▒, ├╝stelik de g├Ârev b├Âlgesi olan Van d─▒┼č─▒nda faaliyet g├Âstermesi Dahiliye Vek├óletiÔÇÖnin (─░├ži┼čleri Bakanl─▒─č─▒), Sadaret Makam─▒ÔÇÖna (Ba┼čbakanl─▒k) ba┼čvurarak ÔÇťdevletin ihlal edilen onurunun iadesiÔÇŁnin sa─članmas─▒ i├žin konsolosun de─či┼čtirilmesini istemesine neden olmu┼čtur.

Yaz─▒┼čmalardan anla┼č─▒ld─▒─č─▒ ├╝zere, Sadaret Makam─▒ Frans─▒z B├╝y├╝kel├žili─čiÔÇÖne, RupinÔÇÖin yak─▒┼č─▒ks─▒z tavr─▒ dolay─▒s─▒yla de─či┼čtirilmesi iste─čiyle ba┼čvuruda bulunmu┼č, ama B├╝y├╝kel├žilikÔÇÖten ÔÇťs├Âz├╝ ge├žen ki┼či hakk─▒nda yap─▒lan ba┼čvurudan ┼ča┼čk─▒nl─▒k duyduklar─▒, Osmanl─▒ h├╝k├╝metinin iyili─čini isteyen b├Âyle bir ki┼činin azlini istemenin uygun olmad─▒─č─▒ÔÇŁ yan─▒t─▒ al─▒nm─▒┼čt─▒r.

***

D├Ânem, Ulu Hakan denen, g├╝n├╝m├╝zde ├Âzlemle an─▒lan Abd├╝lhamit d├Ânemidir. Ve bu olayda da g├Âr├╝lece─či gibi, bug├╝n bize Ortado─čuÔÇÖnun egemeni gibi takdim edilen Abd├╝lhamit, de─čil o ├╝lkelere h├╝k├╝mran olmak, AnadoluÔÇÖda bile h├╝k├╝mranl─▒─č─▒n─▒ kabul ettirememekte ve yabanc─▒ ├╝lkelerin konsoloslar─▒n─▒n polis karakolu basmas─▒n─▒, orada bulunanlar─▒ azarlamas─▒n─▒, devletin memurlar─▒na hakaret etmesini, bunlar─▒n azli y├Ân├╝ndeki iste─činin AvrupaÔÇÖn─▒n b├╝y├╝k g├╝├žleri taraf─▒ndan terbiyesiz bir ├╝slupla geri ├ževrilmesini sineye ├žekmek durumunda kalan bir zavall─▒ idi. Bo┼č b├╝y├╝kl├╝k hayallerinin bahanesi olan Osmanl─▒, Ulu Hakan Abd├╝lhamit Han d├Âneminde ezilmi┼č, horlanm─▒┼č, itilip kak─▒lm─▒┼č bir halde AnadoluÔÇÖya bile h├╝k├╝mran olamayan bir yar─▒ s├Âm├╝rge konumundayd─▒.

┼×imdi o durumda b├╝y├╝kl├╝k vehmederek bir tevat├╝r├╝n pe┼činden ko┼čanlar─▒n Ortado─ču politikalar─▒n─▒n da kof ├ž─▒kmas─▒nda ┼ča┼č─▒lacak bir y├Ân yoktur.


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murat_erpuyan
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MessagePostÚ le: 20 Jan 2021 1:43    Sujet du message: RÚpondre en citant

Bu dosyada bulunmasinda yarar oldugu dusuncesiyle :

Citation:

─░├žte ve d─▒┼čta neo-Abd├╝lhamit├žilik

Mehmet Ali G├╝ller - Cumhuriyet, 04 Temmuz 2020



Ufuk ├ľtesi okurlar─▒ bilir, y─▒llard─▒r iktidar─▒n d─▒┼č politikas─▒n─▒ neo-Abd├╝lhamit├žilik olarak niteledik. ÔÇťRusyaÔÇÖyla i┼čbirli─či yaparak kendisine alan a├žan, bunu ABDÔÇÖyle pazarl─▒─č─▒nda kullanan, iki b├╝y├╝k kuvveti de ABÔÇÖyle dengelemeye ├žal─▒┼čanÔÇŁ bir siyaset buÔÇŽ

Osmanl─▒ Padi┼čah─▒ II. Abd├╝lhamit, benzer ┼čekilde ÔÇťb├╝y├╝k g├╝├žler dengesiÔÇŁ g├Âzetmi┼č ve bug├╝nk├╝ T├╝rkiyeÔÇÖnin yakla┼č─▒k iki kat─▒ toprak kaybetmi┼čtiÔÇŽ

Osmanl─▒ topraklar─▒n─▒n ─░ttihat Terakki rejimi taraf─▒ndan kaybedildi─či propaganda edilir ama do─čru de─čildir. Zira ─░ttihat Terakki, II. Me┼črutiyetÔÇÖten, yani 1908ÔÇÖden sonra iktidar olmu┼čtur. II. Abd├╝lhamit ise 93 Harbi olarak bilinen 1877-78 Osmanl─▒-Rus Sava┼č─▒ÔÇÖndan II. Me┼črutiyetÔÇÖe kadar 1.6 milyon kilometrekare toprak kaybetmi┼čtir.

Frans─▒z DevrimiÔÇÖnin milliyet├žilik etkisinden ba┼člayarak Osmanl─▒ DevletiÔÇÖnin sanayi devrimini yapamamas─▒na ve t─▒kanan iktisad─▒n─▒n toplumsal dinamizmi s─▒n─▒rlamas─▒na kadar pek ├žok nedenle zaten o topraklar─▒n elde tutulmas─▒ m├╝mk├╝n de─čildi. Elbette ÔÇťdo─čru hatta geri ├žekilerekÔÇŁ I. D├╝nya Sava┼č─▒ÔÇÖnda daha az kay─▒pl─▒ sa─člam bir mevzi tutulabilirdiÔÇŽ

Neyse, konumuz bu de─čil, tarihi s├╝re├žleri ÔÇťke┼čkeÔÇŁlerle a├ž─▒klamak da zaten bilimsel de─čil.

Padi┼čaha RT├ťK z─▒rh─▒

Bu konuya ┼čundan de─činiyoruz: TELE1 TV Genel Yay─▒n Y├Ânetmeni Merdan Yanarda─č, ge├žen g├╝nlerde canl─▒ yay─▒nda II. Abd├╝lhamit rejimini ele┼čtirdi ve RT├ťK Ba┼čkan─▒ birka├ž saat sonra TELE1 hakk─▒nda soru┼čturma ba┼člatt─▒klar─▒n─▒ a├ž─▒klad─▒!

T├╝rkiyeÔÇÖde II. Abd├╝lhamitÔÇÖin ele┼čtirilmesine bu set ├žekmeye ├žal─▒┼čma ├žabas─▒, d─▒┼č politikada yapt─▒─č─▒m─▒z neo-Abd├╝lhamit benzerli─činin, i├ž politikada da ge├žerli oldu─čunu g├ÂsteriyorÔÇŽ

RT├ťKÔÇÖ├╝n, Merdan Yanarda─čÔÇÖ─▒n Abd├╝lhamit ele┼čtirisi ve ├ža─čda┼č ilahiyat├ž─▒ Cemil K─▒l─▒├žÔÇÖ─▒n Diyanet ele┼čtirisi nedeniyle TELE1ÔÇÖe 5 g├╝n kapatma ve para cezas─▒ vermesi, ├Âzetle Abd├╝lhamit d├Ânemi sans├╝rc├╝l├╝─č├╝n├╝n g├╝ncel uygulamas─▒d─▒r!

Yani iktidar, d─▒┼č politikada oldu─ču gibi i├ž politika da neo-Abd├╝lhamit├židir!

Devrim-kar┼č─▒devrim ├žat─▒┼čmas─▒

Muhafazak├órlar─▒n ve siyasal ─░slamc─▒lar─▒n II. Abd├╝lhamit├žili─či s─▒radan bir konu de─čildir. Abd├╝lhamitÔÇÖi savunmay─▒, ─░ttihat Terakki devrimcili─činden ba┼člayarak, onu i├žererek a┼čan Kemalist devrimcili─če kar┼č─▒ bir m├╝cadele platformu olarak g├Âr├╝rlerÔÇŽ

Do─črudur; devrimcilik - kar┼č─▒devrimcilik ├žat─▒┼čmas─▒ fiiliyatta ─░ttihat Terakki - Abd├╝lhamit ├žat─▒┼čmas─▒d─▒r. Abd├╝lhamitÔÇÖin istibdat rejimine kar┼č─▒ isyan eden ─░ttihat├ž─▒lar en sonunda onu taht─▒ndan indirmi┼č ve kapatt─▒─č─▒ MeclisÔÇÖi yeniden a├žm─▒┼čt─▒r.

─░┼čte bu m├╝cadele s├╝rmektedir: CumhuriyetÔÇÖi ve Kemalist DevrimÔÇÖi kapat─▒lmas─▒ gereken bir parantez olarak nitelemeleri bundand─▒r. Kapatt─▒klar─▒ kurumlar─▒ s─▒ra s─▒ra Abd├╝lhamit, Hamit, Hamidiye isimleriyle a├žmalar─▒ndan ba┼člayarak TBMMÔÇÖyi i┼člevsiz k─▒lan ba┼čkanl─▒k sistemine ge├žmelerine kadar hemen her politikalar─▒ bundand─▒r.

Bu ger├že─či g├Ârmeyerek k├Âr ─░ttihat├ž─▒ d├╝┼čmanl─▒─č─▒ ├╝zerinden AKPÔÇÖye yedek kuvvet olanlar─▒n anlamad─▒─č─▒ ac─▒ durum budurÔÇŽ

Mehmet AkifÔÇÖin Abd├╝lhamitÔÇÖe bak─▒┼č─▒

II. Abd├╝lhamitÔÇÖin ÔÇťistibdat rejimininÔÇŁ ne oldu─čunu ┼čiirlerinde ve yaz─▒lar─▒nda en iyi resmedenlerin ba┼č─▒nda ─░stiklal Mar┼č─▒m─▒z─▒n yazar─▒ Mehmet Akif gelmektedirÔÇŽ

Mehmet Akif, en hafifinden Abd├╝lhamitÔÇÖi Y─▒ld─▒zÔÇÖdaki bayku┼č diye, ┼čeytan─▒n ruhuna rahmet okutan melun diye, k─▒z─▒l k├ófir diye nitelerÔÇŽ

Elbette siyasal ─░slamc─▒lar a├ž─▒s─▒ndan iyi bir dindar olan Mehmet Akif b├╝y├╝k oranda dokunulmazd─▒r. AkifÔÇÖe ve yazd─▒klar─▒na kar┼č─▒ gelemedikleri i├žin, onun sonradan bu fikrinden d├Ând├╝─č├╝ yalan─▒na ba┼čvurmu┼člar, hatta onun ad─▒na Abd├╝lhamitÔÇÖe sahte ├Âvg├╝ ┼čiiri bile yazm─▒┼člard─▒r! Yani ÔÇťtroll├╝kÔÇŁ k├Âklerinde varÔÇŽ

Ancak en kuvvetli sahtek├órl─▒klar bile hakikatin ├╝st├╝n├╝ ├Ârtemez, ├Ârtememi┼čtirÔÇŽ

Tarihi kim yazacak?

─░ktidar a├ž─▒s─▒ndan Abd├╝lhamitÔÇÖi savunmak ve ona ele┼čtirilemez z─▒rh─▒ kazand─▒rmaya ├žal─▒┼čmak, kapsaml─▒ bir politikad─▒r ve do─črudan yeni rejim in┼ča hedefiyle ve o hedefe uygun yeni tarih yaz─▒m─▒yla ilgilidirÔÇŽ

TELE1 TV ve Halk TVÔÇÖyi 5 g├╝n kapatma kararlar─▒ da, Cumhuriyet gazetesini kamu ilanlar─▒n─▒ keserek cezaland─▒rmaya ├žal─▒┼čmalar─▒ da, OdaTV internet sitesini kapatmalar─▒ da, sosyal medyay─▒ d├╝zenleme ad─▒ alt─▒nda muhalefetin sesini kesme ├žabalar─▒ da yeni bir tarih yapabilmeleri ve yazabilmeleri i├žindirÔÇŽ

Ancak yapamayacaklar! Tarihi elbette kazananlar ama ÔÇťhakl─▒ olarak kazananlarÔÇŁ yapar!

Hem hakl─▒ de─čiller hem de kazanamayacaklar!

Tarihi ├Âzg├╝rl├╝k├ž├╝ler yapacak ve yazacak!





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SelimIII
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MessagePostÚ le: 13 Avr 2021 19:05    Sujet du message: RÚpondre en citant

Abd├╝lhamit Han Hazretleri hayranlarina ithaf olunur !

Abd├╝lhamitÔÇÖin ├ž├╝r├╝tt├╝─č├╝ donanma

ÔÇťDonanma Hali├ž'te hareketsiz b─▒rak─▒lm─▒┼č, ate┼č talimi ve manevradan ka├ž─▒nmakta, buna kalk─▒┼čmak bile b├╝y├╝k su├ž say─▒lmaktayd─▒ÔÇŽ Bak─▒mlar─▒ yap─▒lmayan gemiler pastan ├ž├╝r├╝yorlard─▒.ÔÇŁ (Bahriye Enc├╝meni Mazbatas─▒, 27 Mart 1909)

Sinan Meydan - Sozcu 28.09.2020

https://www.sozcu.com.tr/2020/yazarlar/sinan-meydan/abdulhamitin-curuttugu-donanma-6057031/#:~:text=Abd%C3%BClhamit%2C%201877%2D1878%20Osmanl%C4%B1%2D,geli%C5%9Ftirilmeyen%20donanma%20Hali%C3%A7'te%20%C3%A7%C3%BCr%C3%BCd%C3%BC.


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