191 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Créer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2270

Actuellement :
Visiteur(s) : 191
Membre(s) : 0
Total :191

Administration


  Derniers Visiteurs

cengiz-han : 08h06:22
SelimIII : 21h46:17
murat_erpuyan : 1 jour, 10h13:29
vickii : 4 jours
duygu : 5 jours


  Nétiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilité de ceux qui les ont postés dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera toléré dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - 3ème Pont sur le Bosphore
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un échange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

3ème Pont sur le Bosphore
Aller à la page Précédente  1, 2, 3
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Coup de Coeur / Coup de Gueule
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 07 Juin 2010 1:13    Sujet du message: Répondre en citant

Cumhuriyet 10.05.2010
Kamyonları ve TIR’ları denizden taşıyacak İDO projeleri Garipçe-Poyrazköy geçişini gereksiz kılıyor

3. köprü yerine Ro-Ro

© Uzmanların “İstanbul için en zararlı” dedikleri “Garipçe-Poyrazköy” geçişini de tümüyle “gereksiz” kılan Ro-Ro projeleri, karadan 6-8 saatte ulaşılabilen mesafelere denizden 3 saatte ve “daha ucuz”a ulaşılmasını sağlıyor. Manş Denizi’nde de kullanılan, 70 milyon Avro maliyetli ve 140 TIR kapasiteli iki gemiyle günde karşılıklı 6 sefer yapılarak F.S. Mehmet Köprüsü 1700 TIR’dan, yani 5 km’lik TIR konvoyundan kurtarılacak.

OKTAY EKİNCİ

Boğaziçi’ne 3. köprünün “en kuzey”de kurulmasına neden olarak “kamyon trafiği” gösterilmesine rağmen, “Ambarlı-Mudanya-Bandırma” arasında öngörülen “Ro-Ro projesi”yle ağır vasıtalar “kent içine girmeden” Marmara Denizi’ni geçebilecekler. Uzmanların “İstanbul için en zararlı” dedikleri “Garipçe-Poyrazköy” geçişini de tümüyle “gereksiz” kılan Ro-Ro projeleri, karadan 6-8 saatte ulaşılabilen mesafelere denizden 3 saatte ve “daha ucuz”a ulaşılmasını sağlıyor.

İstanbul’un ormanlarını ve su havzalarını da yeni köprü ve yol baskılarından “kurtaracak” projenin yatırım maliyeti, 3. köprü ve çevre yolu için açıklanan 6 milyar doların “yüzde 10”u kadarken, yatırımcı kazancı açısından bile “daha kârlı” olacağı belirtiliyor.

‘İhale’ aşamasında

Fizibiliteleri tamamlanarak “ihale”ye hazır hale gelen İDO projesine göre, Marmara’nın kuzeyinde Ambarlı ile güneydeki Mudanya (Bursa) ve Bandırma (Balıkesir) arasında çalışacak gemilerle, tüm kamyon ve TIR’lar İstanbul trafiğini işgal etmeden “Avrupa’dan Asya’ya” geçebilecekler.

Ambarlı’da yarım saatte yüklenecek gemilerin Mudanya’ya 2 saat, Bandırma’ya 2.5 saatte varacakları açıklanan raporlarda; karayolundan 6-8 saat süren yaklaşık 300-350 km’lik mesafenin 2.5-3 saate ineceği; kent içi ağır vasıta transit geçişinin “tümüyle” ortadan kalkacağı ve trafiğin rahatlamasıyla birlikte kamyon ve TIR’lardan kaynaklanan “yol yıpranmaları”nın da sona ereceği belirtiliyor... Bütün bu “kazanım”ların aynı zamanda “en ekonomik çözüm” anlamına da geldiği belirtilen Ro-Ro raporlarında, “çevre”nin korunmasıyla birlikte “yakıt harcanmadan” gerçekleşecek deniz geçişinin ayrıntıları özetle şöyle belirtiliyor:

“İlk aşamada, Manş Denizi’nde de kullanılan, 70 milyon Avro maliyetli ve 140 TIR kapasiteli iki ROPAX adlı gemiyle günde karşılıklı 6 sefer yapılarak F.S. Mehmet Köprüsü 1700 TIR’dan, yani 5 km’lik TIR konvoyundan kurtarılacak. Gemi ve sefer sayısı arttıkça İstanbul trafiği tümüyle kamyonsuz ve TIR’sız kalacak. Aynı mesafedeki yakıt giderlerinin çok altında taşıma ücretleriyle hem parasal, hem de zaman kazancı en yüksek düzeyde olacak...”

Fizibiliteye göre, denizden ulaşım sayesinde ortalama 362 TL olan karayolu masrafında yüzde 40 tasarruf sağlanırken, ayda 20 milyon 460 bin TL’lik yakıt tasarrufu elde edilecek; 2009 verilerine göre ortalama 700 kazanın da önüne geçilecek.

İstanbul için 3. köprü gerekçesini ortadan kaldıran Ro-Ro projelerinde, Tekirdağ’dan da seferler planlanarak, Avrupa-Asya ağır vasıta geçişinin tümüyle denizden sağlanması hedefi var.

3 yılda hazır

Hemen başlanırsa “3 yıl”da tamamlanabilecek proje, “aynı amaçlı”(!) 3. köprü ve yollarından çok daha kısa sürede hizmete girebilecek. İDO raporu diyor ki; “çevreye zarar vermeyen Ro-Ro taşımacılığı, amortisman giderleri, kaza riskinin azalması, zamandan ve yakıttan tasarruf, şoförün yıpranmasını önleme... ile birlikte düşünüldüğünde, tartışmasız en uygun seçenektir...” İDO’nun Ro-Ro projesi işte böylesi seçenekler içerirken, Ulaştırma Bakanlığı’nın Marmaray raporlarında da sistem devreye girdiğinde, mevcut iki köprüde yüzde 30’a yakın yoğunluk azalması yaşanacağı belirtiliyor. Yani, Marmaray ve Ro-Ro, İstanbul’u “3. köprü kâbusu”ndan kurtarmaya fazlasıyla yetiyor.

Bakalım, Ulaştırma Bakanlığı böylesi bir “çağdaş, akılcı, ekonomik ve çevre dostu ulaşım” seçeneği karşısında, hemen tüm yönleriyle “tam tersi” olan şu ilkel 3. köprüyü hâlâ nasıl savunacak?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 08 Juin 2010 1:33    Sujet du message: Répondre en citant

>

<

Evil or Very Mad
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 17 Juin 2010 20:16    Sujet du message: Répondre en citant

Cumhuriyet - 17.06.2010





Uploaded with ImageShack.us
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Cyberturc
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 22 Avr 2006
Messages: 1004
Localisation: Paris

MessagePosté le: 19 Juin 2010 10:26    Sujet du message: Répondre en citant

Il y aurait plusieurs choses à faire en dehors de construire un troisième pont qui ne résoudra pas les problèmes mais les reportera.

1) élargir la base des ponts existants: il est possible, moyennant des travaux d'aménagements modiques de créer une ou deux voies supplémentaires de chaque côté des pont gagnant ainsi de la capacité supplémentaire.

2) Développer les transports en communs

3) construire un métro souterrain en remplacement du pont

4) mettre fin à cette politique stupide d'aménagement du territoire où les gens vivent sur la rive asiatique et travaillent sur la rive européenne. Il faut développer les activités sur la rive asiatique et les habitats sur la rive européenne...

Bref tout sauf ce troisième pont, nous sommes d'accord!
_________________
"C'est une maladie naturelle à l'homme de croire qu'il possède la vérité." Blaise Pascal


Dernière édition par Cyberturc le 19 Juin 2010 13:59; édité 1 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
ipso_facto
Spammer
Spammer


Inscrit le: 04 Mai 2006
Messages: 514
Localisation: Kaçkar Mountains

MessagePosté le: 19 Juin 2010 12:44    Sujet du message: Répondre en citant

Cyberturc a écrit:
Il y aurait plusieurs choses à faire en dehors de construire un troisième pont qui ne résoudra pas les problèmes mais le reportera.

1) élargir la base des ponts existants: il est possible, moyennant des travaux d'aménagements modiques de créer une ou deux voies supplémentaires de chaque côté des pont gagnant ainsi de la capacité supplémentaire.

2) Développer les transports en communs

3) construire un métro souterrain en remplacement du pont

4) mettre fin à cette politique stupide d'aménagement du territoire où les gens vivent sur la rive asiatique et travaillent sur la rive européenne. Il faut développer les activités sur la rive asiatique et les habitats sur la rive européenne...

Bref tout sauf ce troisième pont, nous sommes d'accord!


Oh là là...Cyber vous pensez trop intérêt public ou intérêt général !

Il faut penser fric. Il faut penser combien de dizaines de milliers ou millions de $$$...€€€€... que tout ce projet va rapporter aux initiateurs et à leurs proches ! Bref à ceux qui ont le pouvoir de décider.

Encore plus d'exode vers Istanbul, encore plus de "gecekondu" =

1) Un potentiel de vote assuré
2) Surpopulation --> Constructions des 3ème et des énièmes ponts --> Enrichissement de son entourage avec les investissements publics.

C'est tout un système !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Cyberturc
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 22 Avr 2006
Messages: 1004
Localisation: Paris

MessagePosté le: 20 Juin 2010 8:11    Sujet du message: Répondre en citant

ipso_facto a écrit:


Encore plus d'exode vers Istanbul, encore plus de "gecekondu" =

1) Un potentiel de vote assuré
2) Surpopulation --> Constructions des 3ème et des énièmes ponts --> Enrichissement de son entourage avec les investissements publics.

C'est tout un système !


C'est un fait est avéré que la base de l'AKP tend à se développer dans les couches les plus défavorisées de la population. Le récent phénomène de développement des centres-villes tend à affaiblir sa position mais je ne sais pas s'il aura le temps de construire un pont.
_________________
"C'est une maladie naturelle à l'homme de croire qu'il possède la vérité." Blaise Pascal
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 17 Sep 2010 19:33    Sujet du message: Répondre en citant

Une initiative civile pour dire non au 3ème pont sur le Bosphore :



Et les alternatifs à moindre coût et meilleurs du point de vue d'urbanisme existe (en turc) :
http://minu.me/2z2e
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 04 Aoû 2013 3:18    Sujet du message: Répondre en citant

Le sujet, je l'ai entamé en 2009... En turc, mais en français le débat a continué.

Après qq interventions plutôt polluantes le débat est arrêté en 2010.

Il y a qq mois une cérémonie pour la fondation a fait couler bcp d'encre





Maintenant, je vous propose une vidéo qui montre "l'assassinat". En fait le PM turc, à l'époque où il était maire d'Istanbul avait qualifié le 3ème pont "assassinat contre Istanbul". A l'époque il avait bien vu...



>


<
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11167
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 04 Aoû 2013 3:22    Sujet du message: Répondre en citant

Dogan Hasol, architecte urbaniste mais un sage pour moi, ironise dans chronique : faut être contre le 4ème pont... Oui c'est la logique, 3 ne suffirait pas non plus...

Citation:


4. Köprüye Hayır!
Doğan Hasol

"Daha üçüncüsü ortada yok, dördüncüsü nereden çıktı?" dediğinizi duyar gibiyim. 3. Boğaz Köprüsü’nün temeli 29 Mayıs günü atıldı. Bu gidişle, ömrümüz yeterse dördüncüsünün tartışıldığını, onaylandığını ve yapıldığını da göreceğiz. Bu nedenle 4., hattâ 5. köprülere şimdiden karşı çıkmak gerekiyor.

Artık, öteden beri söylediğimiz köprüler tuzağına düşmüş bulunuyoruz. Yine söyleyelim: Köprüler doğurgandır. Yapılan köprü ileriye dönük bir tehlikeyi de beraberinde getirir; geçişleri teşvik ederek kendisini izleyecek başka köprülerin yapımını zorunlu kılar. İstanbul Boğazı’nda bugün yaşanan durum budur. Öte yandan, “köprü” yalnızca bir köprüden ibaret değildir; bir sistemin yalnızca bir bölümüdür. Bağlantı yolları, çevre yolları köprünün tamamlayıcılarıdır. Üstelik, yapılmış olan ilk iki köprünün yalnızca lastik tekerlekli araçlara, hattâ özellikle otomobillere göre düzenlenmiş olması o köprülerin geçiş verimliliğini de azaltmıştır.
2. Köprü’nün yalnızca transit trafik için yapılacağı söylenmişti. Bu yolun İstanbul’un dışından transit geçen kıtalararası bir yol olacağı düşünülmüştü. Oysa çok geçmeden çevresinde gelişen yoğun yapılaşmayla, ağırlıklı olarak özel otolara hizmet veren bir şehir içi yolu haline geliverdi. Köprülere dayalı ve otomobile yönelik ulaşım çözümleri İstanbul’un her iki yakasındaki yerleşim dengelerini kökünden sarstı. Þehir yanlış ve başıboş şekilde kuzeye doğru yayıldı.

3. Köprü konusu 2. Köprü’nün 1988’de açılmasından kısa bir süre sonra gündeme gelmişti. Tayyip Erdoğan’ın, belediye başkanlığı döneminde yeni bir köprüye karşı olduğu, hattâ
“3. Köprü İstanbul için cinayettir” dediği biliniyor.

İstanbul Þehir Gazetesi’ndeki 20 Mart 1995 günlü haberi aktaralım: Başkan Erdoğan, “Başbakan Tansu Çiller’in Japonya Gezisi dönüşünde kendisine 3. Boğaziçi Köprüsü için müjde verdiğini söylemiş, “3. Köprü İstanbul için cinayettir. Kuzey bölgemizde kalan yeşil alanların imara açılarak katledilmesinden başka bir şey değildir. İnşallah bu cinayet bitmeden hükümet değişir” demiş.

Þimdi Çiller’in yerinde Erdoğan var. O dönemde Çiller’in önerisine tepki gösteren Erdoğan’ın girişimiyle bu kez 3. Köprü’nün temeli büyük coşku ve gösterişli törenlerle atıldı. İki yıl içinde bitirileceği söylenen köprü, İstanbul’un iyice kuzeyinde Garipçe ile Poyrazköy arasında yer alıyor. Demek ki geçen sürede Sayın Erdoğan’ın görüşleri değişmiş.

Köprüler tuzağı etkisi nedeniyle, 3. Köprü girişimi gündemden hiç düşmemişti. 2005’te İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Karayolları Genel Müdürlüğü’nce getirilen, Boğaz’a 3. Köprü teklifini onayladı. Öneriye göre, “‘İstanbul Boğazı Raylı Sistemli 3. Karayolu Geçişi” projesinde köprünün Arnavutköy-Vaniköy arasında yapılması öngörülüyordu. Ne var ki güzergâhı konusunda net bir bilgi verilmiyordu. Buna karşın, öneri AKP’li üyelerin oylarıyla kabul edildi.
Arnavutköylüler köprüye karşı çıkarak kararı sürekli protesto ettiler, gündemde tuttular, direndiler.

Belediye Başkanı Kadir Topbaş Belediye Meclisi’nin o kararını sonradan nedense veto ederek Meclis’e geri gönderdi. Topbaş bu kez, Başbakan’ın, köprünün daha kuzeye, Karadeniz’e doğru bir yere yapılmasına yönelik görüşlerinin Meclisçe dikkate alınacağını belirtiyordu.

3. Köprü önceki planlarda olmadığı gibi İstanbul için hazırlanıp 2009’da onaylanmış olan 1:100.000’lik Çevre Düzeni Planı’nda da bulunmuyordu. O planın hazırlanmasında görev alanlar, İstanbul Metropoliten Planlama Bürosu (İMP) uzmanları ve danışmanları, anılan köprünün gereksizliği ve yaratabileceği zararlar konusunda görüş birliğine varmışlardı. Ayrıca ilgili 3 No.lu Koruma Kurulu daha 1994 yılında Garipçe ve Poyrazköy’ü “sit” ilan etmiş ve köprü için o güzergâhı reddetmişti.

Tartışmalar sürerken Başbakan’ın, yöreyi helikopterle gezerek köprünün yerini belirlemeye çalıştığını medyadan öğrendik.

Evet, şimdi 3. Köprü yapılıyor. Yeni havalimanı ile birlikte şehrin kuzeye doğru tümüyle yayılmasına neden olacağı kaygıları çok yaygın. Kaygılar yetkililerce göz ardı ediliyor. Önümüzdeki süreçte yüzbinlerce ağaç kesilecek, su havzaları yok olurken ekolojik dengeler bozulacak; İstanbul, o yörelerdeki yeni yerleşmelerle daha da azmanlaşacak. Dahası, yeni köprü İstanbul’un ulaşım çilesini azaltmayacak.

İstanbul tıkandı ve yaşanmaz hale geldi. İstanbul’un büyük sorunu, kontrolsüz, plansız anormal büyümesidir. Çözüm; nüfus, yerleşme ve ulaşım konularının bütüncül planlama anlayışıyla ele alınıp çözülmesine bağlıdır. Bu da ancak, politik kararların ötesinde, ciddi bilimsel yaklaşımlarla olabilir.

“4. Köprüye hayır!” demeye başlamanın tam zamanıdır.


Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 13614
Localisation: Paris

MessagePosté le: 21 Aoû 2013 1:32    Sujet du message: Répondre en citant

murat_erpuyan a écrit:




>


<


Et jetez un coup d'oeil pour comprendre l'ampleur des dégâts

http://sozcu.com.tr/2013/gundem/allahtan-korkun-peygamberden-utanin.html



;
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 13614
Localisation: Paris

MessagePosté le: 19 Déc 2019 2:36    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:

Üçüncü köprü için ödenecek para dudak uçuklattı
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkan Yardımcısı Muharrem Erkek, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) bütçe görüşmelerinde konuştu. "Soruyoruz yahu bu yatırımların maliyetleri neyse hesap verin, kimse vermiyor" ifadelerini kullanan Erkek, uzmanların raporlarından bu maliyetleri öğrendiklerini belirtti.
CHP Genel Başkan Yardımcısı Muharrem Erkek, üçüncü köprünün uzman raporlarından derlenen maliyetlerini paylaşarak, "Üçüncü köprünün maliyeti 127 kilometre yolla birlikte 2.3 milyar dolar. 2026’de konsorsiyuma ödenecek para ne kadar? Geçiş ücretleri artı garantiler dahil 10 milyar dolar. Böyle bir kazanç nerede var. Nerede var böyle bir keyfilik, hukuksuzluk" dedi.

'NASIL VİCDANINIZ RAHAT'
Üçüncü köprünün uzman raporlarından derlenen maliyetlerine değinen Erkek, şu ifadeleri kullandı: "Üçüncü köprünün maliyeti 127 kilometre yolla birlikte 2.3 milyar dolar. Bizim rakamlarımız değil bunlar uzmanların rakamları. 2026’de konsorsiyuma ödenecek para ne kadar? Geçiş ücretleri artı garantiler dahil…10 milyar dolar. 2026’da. 10 milyar dolar…Böyle bir kazanç nerede var. Nerede var böyle bir keyfilik, hukuksuzluk. Milletin parası çünkü. 140 bin geçecek demişiniz. 40 bin geçiyor. Millet ödüyor, millet! Yüzde 75’ini neredeyse. Siz bütçeden milletin parasını nasıl dağıtıyorsunuz yandaşlara. Nasıl yapıyorsunuz, nasıl vicdanınız rahat" dedi.



http://www.cumhuriyet.com.tr/video/video/1709595/ucuncu-kopru-icin-odenecek-para-dudak-ucuklatti.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Invité






MessagePosté le: 27 Jan 2020 0:51    Sujet du message: Répondre en citant

***
Revenir en haut de page
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Coup de Coeur / Coup de Gueule Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3
Page 3 sur 3

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont déposés, les commentaires sont sous la responsabilités de ceux qui les ont postés dans le forum.