46 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Cr├ęer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2184

Actuellement :
Visiteur(s) : 46
Membre(s) : 0
Total :46

Administration


  Derniers Visiteurs

duygu : 16h37:18
murat_erpuyan : 23h57:05
lalem : 1 jour, 23h29:18
minorSinan : 2 jours
SelimIII : 4 jours


  N├ętiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilit├ę de ceux qui les ont post├ęs dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera tol├ęr├ę dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un ├ęchange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim

 
Poster un nouveau sujet   RÚpondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque
Voir le sujet prÚcÚdent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8610
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 09 DÚc 2016 2:54    Sujet du message: Pisa arastirmasi ve Turkiye'de egitim RÚpondre en citant

Fransa da arastirminin yayinlanmasindan sonra kendini sorguluyor ama Turkiye a├žisindan durum ├žok ├žok daha vahim.

Tam bu konuyu foruma tasiyacakken, dostum agabeyim A.A.'den bir ileti geldi, soylemek istediklerimi guzelce anlattigi i├žin kopya ├žekeyim bari!

Citation:

OECD a┼ča─č─▒ yukar─▒da 15 y─▒ldan beri ├Ânemi gittik├že b├╝y├╝yen ve kamuoyunun dikkatini ├žok fazla ├žekmeye ba┼člayan ├Ânemli bir ├žal─▒┼čmay─▒ y├╝r├╝t├╝yor. Buna k─▒saca PISA deniyor. T├╝rk├že a├ž─▒l─▒m─▒: ÔÇťUluslararas─▒ ├ľ─črenci De─čerlendirme Program─▒.ÔÇŁ Bu ara┼čt─▒rma 3 y─▒lda bir tekrarlan─▒yor.

2015ÔÇÖte y├╝r├╝t├╝lm├╝┼č olan ├žal─▒┼čman─▒n son raporu birka├ž g├╝n ├Ânce a├ž─▒kland─▒. 72 ├╝lkede 15 ya┼č─▒ndaki 540.000 ├Â─črenci standart bir yoklamadan ge├žmi┼č. 4 unsurdan olu┼čan yoklamalar: bilim, matematik, okuma ve birlikte problem ├ž├Âzme.

K─▒sa bir ├Âzet: SingapurÔÇÖda ├Â─črencilerin 1/4ÔÇÖten fazlas─▒ bilimde b├╝y├╝k ba┼čar─▒ g├Âstermi┼č. OECD ├╝lkeleri ortalamas─▒ ise sadece 1/10. ├ľ─črencilerin 1/5ÔÇÖi okulu bitirmeden ├Ânce bilinmesi gereken temel bilimsel kavram ve bilgileri elde edememi┼č. ├ľte yandan Kanada, Estonya, Finlandiya, Hong Kong, Japonya, Makao, Singapur ve VietnamÔÇÖda ├Â─črencilerin 9/10ÔÇÖu bu bilgilere sahip olarak mezun oluyor.

Raporun derli toplu bir ├Âzetine a┼ča─č─▒daki adresten ula┼čabilirsiniz.
http://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
Burada yer alan bir s─▒ralama tablosunda T├╝rkiyeÔÇÖnin sonu├žlar─▒yla ├žok a┼ča─č─▒larda yer ald─▒─č─▒n─▒ g├Âreceksiniz.

Raporun tamam─▒na ise a┼ča─č─▒daki adresten ula┼čabilirsiniz.
http://www.oecd.org/education/singapore-tops-latest-oecd-pisa-global-education-survey.htm

Bunun en alt─▒nda yer alan haritada T├╝rkiyeÔÇÖnin ├╝zerine t─▒klarsan─▒z, baz─▒ ├Âzet bilgiler de elde edebilirsiniz.



Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8610
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 09 DÚc 2016 2:58    Sujet du message: RÚpondre en citant

http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-Les-eleves-en-difficulte.pdf

Citation:

E─čitimde ├ž├Âk├╝┼č... PISA s─▒navlar─▒nda b├╝y├╝k d├╝┼č├╝┼č ya┼čand─▒

PISA s─▒navlar─▒nda T├╝rk ├Â─črenciler, fende 52., okuma - yazmada 50., matematikte ise 49. s─▒rada yer ald─▒. 2012ÔÇÖye g├Âre b├╝y├╝k d├╝┼č├╝┼č ya┼čand─▒.

Deniz ├ťlk├╝tekin Yay─▒nlanma tarihi: 06 Aral─▒k 2016 Sal─▒, 19:23


Ekonomik ─░┼čbirli─či ve Kalk─▒nma ├ľrg├╝t├╝ (OECD) taraf─▒ndan 3 y─▒lda bir 15 ya┼č grubundaki ├Â─črencilerin bilgi ve becerilerini de─čerlendirmek i├žin yap─▒lan Uluslararas─▒ ├ľ─črenci De─čerlendirme Program─▒ÔÇÖn─▒n (PISA) 2015ÔÇÖte yap─▒lan ortak s─▒nav sonu├žlar─▒n─▒ i├žeren rapor a├ž─▒kland─▒. OECD ├╝yesi 35 ├╝lkenin de aralar─▒nda bulundu─ču 72 ├╝lkede uygulanan ve ├Â─črencilerin okuma becerileri, matematik ile fen bilimleri alanlar─▒ndaki seviyelerinin ├Âl├ž├╝ld├╝─č├╝ s─▒navlarda, T├╝rk ├Â─črenciler fen bilimlerinde 52., okuma becerilerinde 50., matematikte ise 49. s─▒rada yer ald─▒. T├╝rkiye, ├╝├ž ders alan─▒nda da OECD ortalamas─▒n─▒n bir hayli gerisinde kald─▒.

Buna g├Âre, OECD ortalamas─▒ 493 olan fen bilimlerinde 425, yine 493 olan okuma yazma ortalamas─▒nda 428 puan ortalamas─▒ tutturan T├╝rk ├Â─črenciler, OECD ortalamas─▒ 490 olan matematikte ise 420ÔÇÖde kald─▒lar. T├╝rkiye 3 y─▒l ├Âncesine g├Âre fen bilimlerinde 38, edebiyatta 47, matematikte ise 28 puanl─▒k bir d├╝┼č├╝┼č ya┼čad─▒. B├Âylece T├╝rkiye fen bilimleri ve matematikte 2006ÔÇÖdaki seviyesine gerilerken, okuma yazma becerileri alan─▒nda ise 2003ÔÇÖteki seviyenin bile alt─▒na d├╝┼čt├╝. T├╝rkiye ayr─▒ca ├╝├ž derste en y├╝ksek performans g├Âsteren ├Â─črencilerin e─čitimdeki oran─▒nda da alt s─▒ralarda kald─▒. T├╝rkiye bu sonu├žla, genel ortalamada da OECD seviyesinin bir hayli gerisinde, 52. s─▒rada yer ald─▒. T├╝rkiye K─▒br─▒s Rum Kesimi, Moldova ve ArnavutlukÔÇÖun hemen ard─▒nda yer al─▒rken, ba┼čar─▒ ortalamas─▒nda ge├žen ├╝lkeler ise Trinidad Tobago, Tayland, Kosta Rika ve Katar oldu.

[Haber g├Ârseli]Erkekler daha ba┼čar─▒l─▒

Yakla┼č─▒k 540 bin ├Â─črencinin becerilerinin de─čerlendirildi─či s─▒navda, genel olarak erkekler k─▒z ├Â─črencilerden daha ba┼čar─▒l─▒ oldu─ču g├Âzlenirken, erkekler ve k─▒zlar aras─▒ndaki ba┼čar─▒ fark─▒ fen bilimlerinde matematik ve okuma becerilerine g├Âre daha fazla oldu. 2009ÔÇÖla 2015 aras─▒nda ge├žen s├╝rede okuma yazma becerileri a├ž─▒s─▒ndan k─▒zlar ve erkekler aras─▒ndaki fark─▒n azald─▒─č─▒ g├Âzlenirken, t├╝m ├╝lkeler i├žinde Finlandiya, k─▒zlar─▒n ba┼čar─▒ ortalamas─▒n─▒n erkeklere g├Âre daha fazla oldu─ču tek ├╝lke olarak dikkat ├žekti.

Zengin fakir fark─▒

Rapora g├Âre dar gelirli ├Â─črencilerin d├╝┼č├╝k performans g├Âsterme seviyesinin refah seviyesi y├╝ksek ├Â─črencilere g├Âre 3 kat fazla oldu─ču ortaya ├ž─▒karken, g├Â├žmen ├Â─črencilerin de ba┼čar─▒s─▒z olma olas─▒l─▒─č─▒n─▒n di─čer ├Â─črencilere g├Âre 2 kat fazla oldu─ču belirtildi. Buna kar┼č─▒n OECD Genel Sekreteri Angel Gurria, d├╝nyan─▒n art─▒k ÔÇťzengin ve iyi e─čitimli uluslarÔÇÖÔÇÖ ve ÔÇťfakir ve k├Ât├╝ e─čitimlilerÔÇÖÔÇÖ diye ikiye ayr─▒lmad─▒─č─▒na dikkat ├žekerek, ┼čunlar─▒ s├Âyledi: ÔÇťVietnamÔÇÖdaki en dezavantajl─▒ ├žocuklar─▒n y├╝zde 10ÔÇÖu OECD ├╝lkelerindeki ortalama bir ├Â─črenciyle yar─▒┼čacak d├╝zeyde. A├ž─▒k├žas─▒ t├╝m ├╝lkeler ve ekonomiler m├╝kemmel ├Â─črencilere sahip ama ├žok az─▒ t├╝m ├Â─črencilerinin ├žok ba┼čar─▒l─▒ olabilmesini sa─člayacak f─▒rsatlar sunuyor"

Ba┼čar─▒ azald─▒

Sonu├žlara bak─▒ld─▒─č─▒nda neredeyse t├╝m ├╝lkelerin ba┼čar─▒ ortalamalar─▒nda bir azalma oldu─ču g├Âze ├žarpt─▒. 2006ÔÇÖdan beri OECD ├╝lkelerinde ilk ve orta├Â─čretimde ├Â─črenci ba┼č─▒na yap─▒lan harcama ortalama y├╝zde 20 oran─▒nda artarken, bu s├╝re├žte fen bilimleri alan─▒nda sadece 12 ├╝lkenin performans─▒n─▒ art─▒rm─▒┼č olmas─▒ dikkat ├žekti. Bunun yan─▒nda SingapurÔÇÖda her 4 ├Â─črenciden 1ÔÇÖi y├╝ksek performans g├Âsterirken, OECD ortalamas─▒na g├Âre bu rakam 10ÔÇÖda 1. Raporda, ortaya ├ž─▒kan sonucun OECD ├╝lkelerinin s├╝rd├╝r├╝lebilir e─čitim hedeflerine ula┼čmas─▒n─▒ biraz daha zorla┼čt─▒rd─▒─č─▒na de─činildi. Raporda ayr─▒ca ba┼čar─▒l─▒ ├╝lkelerin e─čitim politikalar─▒n─▒n ├Â─črencilerinden y├╝ksek ve evrensel beklentileri yans─▒tt─▒─č─▒n─▒n alt─▒ ├žiziliyor.

En ba┼čar─▒l─▒ Singapur

Ge├žen hafta a├ž─▒klanan TIMSS sonu├žlar─▒nda t├╝m alanlarda ilk s─▒ray─▒ alan Singapurlu ├Â─črenciler, PISAÔÇÖda da birinci oldular. ├ť├ž derste de di─čer ├╝lkelere fark atarak birinci s─▒ray─▒ alan SingapurÔÇÖu fen bilimlerinde Japonya, okuma becerilerinde Kanada ve matematikte de Hong Kong takip etti. Japonya, Estonya, Kanada ve Finlandiya PISA s─▒navlar─▒ndaki en ba┼čar─▒l─▒ OECD ├╝lkeleri oldu.




http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/641250/Egitimde_cokus..._PISA_sinavlarinda_buyuk_dusus_yasandi.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8610
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 09 DÚc 2016 2:58    Sujet du message: RÚpondre en citant

Ilgilenirseniz :

http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-Les-eleves-en-difficulte.pdf
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 11566
Localisation: Paris

MessagePostÚ le: 19 Avr 2017 1:26    Sujet du message: RÚpondre en citant

Ogrencilerde durum boyle olunca yetsikinlerden de fazla bir sey beklenemezdi. Turkiye yetsikinlerde de son siralarda yer aliyor...

Eh bu da gunumuz iktidarinin isine geliyor, zaten Turkiye se├žim haritasi da bunu dogruluyor.

Kaynagi indirebilirsiniz :
https://tedmem.org/yayin/oecd-yetiskin-becerileri-arastirmasi-turkiye-ile-ilgili-sonuclar



Ozet ise su :
OECD`nin Yeti┼čkin Yeterliklerinin Uluslararas─▒ De─čerlendirilmesi Program─▒ (PIAAC) kapsam─▒nda 2016 y─▒l─▒ "Yeti┼čkin Becerileri Taramas─▒ Raporu" yay─▒mland─▒.

Rapor, 16-65 ya┼č aral─▒─č─▒ndaki yeti┼čkinlerin s├Âzel beceriler, say─▒sal beceriler ve teknoloji yo─čun ortamlarda problem ├ž├Âzme becerileri alanlar─▒nda yeterlik d├╝zeylerini de─čerlendirmektedir. tedmem taraf─▒ndan bu raporda sunulan veriler ├žer├ževesinde T├╝rkiye a├ž─▒s─▒ndan temel bulgular─▒n ortaya kondu─ču ve bulgular ├╝zerinden tart─▒┼čman─▒n ┼čekillendirildi─či bir analiz raporu yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r. Raporun T├╝rkiye ├Âzelinde ├Âne ├ž─▒kan bulgular─▒ ili┼čkin ba┼čl─▒klar a┼ča─č─▒daki gibidir:


1. Yeti┼čkinlerin B├╝y├╝k Bir K─▒sm─▒ ├ça─č─▒n Gerektirdi─či Becerilerden Yoksun


2. T├╝rkiye`de E─čitim Kademelerinin Beceri Kazand─▒rmada Etkilili─či D├╝┼č├╝k


3. OECD ├ťlkeleri i├žinde Kad─▒n ve Erkek Aras─▒ndaki En B├╝y├╝k Beceri Fark─▒ T├╝rkiye`de


4. Yeti┼čkinler Zorunlu E─čitimden Sonra Beceri Kazanam─▒yor


5. Yeti┼čkinler ─░┼č Yerlerinde ve G├╝nl├╝k Hayatlar─▒nda Becerilerini Kullanam─▒yor


6. Daha Y├╝ksek E─čitim ve Beceri D├╝zeyi ─░stihdam Stat├╝s├╝ne Etki Etmiyor


7. T├╝rkiye Ekonomi D─▒┼č─▒ G├Âstergelerde Genel E─čilimin D─▒┼č─▒nda Kal─▒yor

- See more at: http://www.egitimveegitim.com/sektorden_haberler/2075-oecd_yetiskin_becerileri_arastirmasi_raporu_yayimlandi.html#sthash.dG07bcMM.dpuf
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8610
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 16 Juin 2017 0:47    Sujet du message: RÚpondre en citant

Egitim ile ilgili bir uluslarasi rapor daha, ve Turkiye yine son siralarda. Bu egitimle mi Turkiye ├žaga ayak uyduracak!?

Citation:
T├╝rkiye e─čitim kalitesinde UNICEF listesinde sonuncu

http://www.birgun.net/haber-detay/turkiye-egitim-kalitesinde-unicef-listesinde-sonuncu-164951.html

Haberi okuyunca isin astarini arastirmak gerekti.

Raporu hazirlatan kurulus UNICEF'in sitesinde

Citation:
La France 5e puissance mondiale est class├ęe 19e sur 41 pays

https://www.unicef.fr/contenu/espace-medias/dans-les-pays-riches-1-enfant-sur-5-vit-dans-la-pauvrete

buldum.

Durum Fransa i├žin de i├ž acici degil!

Ve 58 sayfalik raporu asagidaki adresten indirebilirsiniz.

http://bit.ly/2tsFJGt


.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 11566
Localisation: Paris

MessagePostÚ le: 19 DÚc 2019 0:25    Sujet du message: RÚpondre en citant

Pisa 2018 de durum ayni ama biz de hala polyanadan masallar okuyanlar ve bunlari yutanlar var.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8610
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 06 Jan 2020 20:54    Sujet du message: RÚpondre en citant

Dunyamiz ├žok hizli bir degisim i├žinde... Ge├ženlerde Emin Capa bir videosunda "2017 de dogan ├žocuklarin % 60'nin yapacagi meslek su anda yok" demisti...

Bu hizli degisim, sanal dunyada ve yapay zekada oluyor, buna ayak uydurabilmek elzem; ama bunun i├žin egitimin iyi olmasi sart.

Siyasi ├žalkantilar, bolunmusler bitebilir ama egitim etkisi onlarca sene sonra hissedilebilir.

Iste Turkiye'de egitim konusunda bu nedenle ├žok kaygiliyim, hatta umutsuzum. Neden mi? Bakin yine kara bir tablo var :




Detaylari okumak i├žin :
http://bit.ly/2Qur9fT



<
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   RÚpondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas rÚpondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas Úditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Ž Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont dÚposÚs, les commentaires sont sous la responsabilitÚs de ceux qui les ont postÚs dans le forum.