Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
Auteur |
Message |
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 11:58 Sujet du message: Kanal Istanbul |
|
|
Ce projet concerne tout le monde même au delà de la Turquie...
Je commence une contribution dans la rubrique "coup de coeur / coup de gueule" même par la suite les textes et visuels sont en français.
La caricature ci-dessous résume bien mon point de vue !
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 12:23 Sujet du message: |
|
|
Konu hakkinda oldukça kapsamli bilgi veren bir video
cliquez sur l'image
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 12:41 Sujet du message: |
|
|
DİKKAT
Kanal İstanbul projesi biraz evvel çevre şehircilik bakanlığı ve illerde de çevre il müdürlüklerinde halkın görüşüne açıldı. Bence referandum niteliğinde. 10 gün askıda kalıyormuş. Çok önemli bir vatandaşlık görevi bence, ihmal etmeyelim. Niye yapıldı diye feryat etmeyelim. Gidip imzalamak lazım, bence. İlginize..
Ersan U.
T.C. İstanbul Valiliği Çevre Ve Þehircilik İl Müdürlüğü
Adres: Abbasağa, Yıldız Cd. No:47, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye
Çalışma saatleri:
Kapalı ⋅ Açılış zamanı: 09:00
İstanbul Valiliği Çevre Ve Þehircilik İl Müdürlüğü
Adres: Barbaros, Begonya Sk. No:9A, 34746 Ataşehir/İstanbul, Türkiye
Çalışma saatleri:
Kapalı ⋅ Açılış zamanı: 08:30
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
SelimIII V.I.P
Inscrit le: 30 Aoû 2007 Messages: 3006 Localisation: Paris
|
Posté le: 25 Déc 2019 16:16 Sujet du message: |
|
|
Bence Kanal Istanbul dayatmasi iktidarin dikkatleri gunluk sikintilardan uzaklastirmak için kullandigi bir konu.
Neden mi? Yukarida da belirtildigi uzere Turkiye ekonomisinin su anda boyle bir yuku kaldirmasi olanaksiz. Para nereden bulunacak.
Gerçi bu konuda bir bemol var. Arap semayesi proje alaninda yuklu miktarda arazi almis ve paranin Arap sermayesince karsilanabilecegi de soyleniyor.
Buna ragmen, konu bence iktidarin bol yonet, otekilestir, dusmanlastir politikasi ile gunumuz için hiç de geregi olmayan bir konuyla halki mesgul etmek sikintilari konusmamak.
Bakalim... |
|
Revenir en haut de page |
|
|
SelimIII V.I.P
Inscrit le: 30 Aoû 2007 Messages: 3006 Localisation: Paris
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
SelimIII V.I.P
Inscrit le: 30 Aoû 2007 Messages: 3006 Localisation: Paris
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 16:57 Sujet du message: |
|
|
bendeniz a écrit: |
Bana gelen bir dilekce ornegini burada paylasiyorum.
İSTANBUL VALİLİÐİ ÇEVRE VE ÞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜÐÜ'NE
İSTANBUL
İTİRAZ EDEN
Adı Soyadı:
T.C.Kimlik No:
Adres:
KONU
İstanbul Çevre ve Þehircilik Müdürlüğü'nün web sayfasında 23.12.2019 tarihinde halkın görüş ve önerilerine açıldığı duyurulan, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kanal İstanbul Projesi (Kıyı Yapıları [Yat Limanları. Konteyner Limanları ve Lojistik Merkezler], Denizden Alan Kazanımı, Dip Taraması ve Beton Santralleri Dahil) ile ilgili olarak hazırlanan ve İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunca yeterli bulunarak nihai şekli verilen Çevresel Etki Değerlendirme Raporuna karşı itirazlarımın sunulması, ÇED Olumsuz Kararı verilmesi talebidir.
İTİRAZLARIM
İstanbul İli, Küçükçekmece Gölü - Sazlıdere Barajı - Terkos Gölü doğusunu takip eden güzergahta yaklaşık 45 km uzunlukta, 20,75 m derinlikte ve 275 m genişlikte bir Kanal açılması için hazırlanan projeye ilişkin ÇED Raporuna aşağıda belirttiğim nedenlerle itiraz ediyorum.
Kanal İstanbul Projesiyle
1. İstanbul'un yaşam destek sislemleri olan Kuzey Ormanları, su hazları, su havzalarını besleyen su kaynakları, tarım ve mera alanları yok olacaktır.
2. İstanbul'un Önemli su kaynaklarından biri olan Sazlıdere Barajı yok olacaktır.
3. Doğal yaşam alanları ve ekosistem bozulacaktır.
4- Doğal ve ekolojik sit alanları, tabiat parkları, Milli parklar vb. Koruma alanları yok olacaktır.
5- Sadece İstanbuI‘da değil, Trakya‘ya kadar tatlı suların beslediği tarım alanları yok
edileceği için bölgede tarım ve hayvancılık yapılamaz hale geIecektir.
6- ÇED Raporuna göre 1.155.668.000 m3 olan kazı materyalinin taşınmasıyla bozulan
ekosistem halkın sağlığını tehdit edecektir.
7- Üç aktif fay hattının geçtiği bölgeye nüfus ve yapılaşma baskısı yüklemek afet riskini artıracaktır.
ÇED Raporu, projenin olumsuz çevresel etkilerini bertaraf edecek değerlendirmeler içermememektedir. Yukarıda açıklanan sakıncalara dair kaygılarımı gidermekten uzaktır ve bilimsel yeterliliği konusunda şüphe uyandırmaktadır. Bu Rapor ile Projenin hayata geçirilmesi, Çevre Kanunu‘nun 3. Maddesinde idareye yüklenen görevlere aykırılık oluşturmaktadır.
Anayasa’nın 56.Maddesine göre “Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkında sahiptir. Çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek Devletin ve vatandaşların ödevidir.”
Buna göre Anayasa’da, vatandaşların da çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek konusunda ödevi olduğu açıkça belirtilmiştir.
Kanal İstanbul doğal çevreyi değiştirerek olumsuz etkileyecek ve halk sağlığını bozacak bir proje olduğundan “sağlıklı çevrede yaşama hakkı”mın ihlal edilmesini kabul etmiyorum. Anayasal yetkilerimi kullanarak Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin 11.Maddesinin 4.Fıkrası çerçevesinde ÇED Raporuna itiraz ediyor, ÇED olumsuz raporu verilmesini talep ediyorum.
Ad-Soyad
İmza
|
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 17:39 Sujet du message: |
|
|
TMMOB İstanbul İKK’dan Kanal İstanbul Projesi İle İlgili Görüş ve İtiraz Dilekçesi Yönergesi
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu, Kanal İstanbul Projesi’nin ÇED raporu nihai halini almak üzere Çevre ve Þehircilik Bakanlığı tarafından görüşe açılması üzerine, yurttaşlarımızın projeye ilişkin görüş ve itirazlarını 2 Ocak 2020 tarihine kadar iletebilmelieri için bir dilekçe yönergesi hazırladı.
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu’nun konu hakkındaki mesajı ise şöyle;
Sevgili İstanbul halkı,
Kanal İstanbul Projesi’nin ÇED raporu nihai halini almak üzere Çevre ve Þehircilik Bakanlığı tarafından görüşe açılmıştır. Projeye ilişkin görüş ve itirazlarınızı 2 Ocak 2019 tarihine kadar İstanbul Çevre ve Þehircilik İl Müdürlüğü’ne ya da Çevre ve Þehircilik Bakanlığı ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü’ne dilekçe ile iletebilirsiniz.
TMMOB İSTANBUL İL KOORDİNASYON KURULU
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 25 Déc 2019 17:44 Sujet du message: |
|
|
Citation: |
Fatih Altaylı: Kanal İstanbul ile ilgili uzun yol kaptanları ile konuştum, söyledikleri pek iç açıcı değil
Habertürk yazarı Fatih Altaylı, tartışmalara neden olan Kanal İstanbul projesiyle ilgili olarak uzun yol kaptanlarıyla konuştuğunu aktardı ve bu kişilerin söylediklerinin 'pek iç açıcı' olmadığını kaydetti.
Fatih Altaylı, Habertürk'te 'Türkiye'ye komploydu' başlığıyla yayımlanan yazısında "Kanal İstanbul ile ilgili olarak uzun yol kaptanları ile konuştum. Ne de olsa yapılması halinde bu kanaldan geçecek olan gemileri onlar kullanacaktı ve fikirleri önemliydi. Konuştuğum tüm kaptanlar, benzer şeyler söylediler" ifadesini kullandı.
Altaylı, kaptanların görüşlerini şu maddelerle aktardı:
25 metrelik derinlik çok yetersiz. Bugün tanker sınıfları kıyı tankerleri hariç minimum 20 metre su kesimine sahip. Daha net söylemek gerekirse en büyük tanker sınıfı olan ULCC’lerin draftı 35 metre, VLCC’lerin draftı 28 metre, Suezmax’ların 23 metre. Bugün petrol taşımacılığının büyük bölümü bu tankerlerle yapılıyor. Boğaz’da tehlike yaratacak büyüklükte olan tankerler bunlar ve 25 metrelik derinlikteki bir kanaldan bu tankerler geçemez. Herhalde bu kanalı kum taşıyan kosterler için yapmayacaklar.
Kanal Karadeniz suyunu Marmara’ya taşıyacak. Yani kanaldaki su az tuzlu Karadeniz suyu olacak. Bu suyun kaldırma kapasitesi daha düşük olduğu için, 25 metrelik derinlik iyiden iyiye az gelecek. Çünkü bu suda gemiler daha fazla suya gömülür.
Bu tankerlerin boyları 245 metre ile 415 metre arasında değişiyor. Kanalda tek bir tanker arıza yapsa veya kaza yapsa, kıyıya çarpsa 200 metre genişlikteki kanal tıkanır. Bu kadar dar bir kanalda tankerlerin manevra yapması çok ama çok zor olur.
İstanbul Boğazı’nda Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan yüzey akıntısının hızı genelde 3-4 knot civarındadır. Yer yer daha hızlanır, yer yer yavaşlar ve ters döner. Kuvvetli poyraz fırtınalarında 7-8 knota kadar çıkar. Bu yüzden kaptanlar Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan gidişi sevmezler. Bu akıntı hızı gemiyi rotada tutmayı zorlaştırır. Bir anlamda yokuş aşağı gidiştir ve geminin kontrolü zordur. Kanalda ise akıntı hızı Karadeniz’den Marmara’ya doğru yaklaşık 10 knot olacak. Hiçbir gemi kaptanı bu süratle aşağı doğru inmek istemez. Akılalmaz derecede zor bir seyirdir. Gemiyi kontrol altında tutamazsınız. Bunu engellemek için kıyıdan gemileri bağlayarak aşağı doğru indirmeniz gerekir. Bu durumda dolu gemiler bu yolu kullanmayacak, Boğaz’ı tercih edecektir. Yani tehlike arz eden gemiler yine İstanbul’un içinden geçecektir.
Þu anda Boğaz’ı geçmek için bekleme süresi çok uzun değil. 24 saati aşan pek yok. Çok büyük gemiler için hava koşulları uygun olmadığı zaman bekleme oluyor ama bu da genelde 3-4 günü aşmıyor.
Altaylı, aktarımlarından sonra "Anlayacağınız, Kanal İstanbul’un olası kullanıcılarına da kulak asmak gerek. Ve söyledikleri pek iç açıcı değil" görüşünü dile getirdi.
|
https://tr.sputniknews.com/turkiye/201912251040911736-fatih-altayli-kanal-istanbul-ile-ilgili-uzun-yol-kaptanlari-ile-konustum-soyledikleri-pek-ic-acici/
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 26 Déc 2019 3:40 Sujet du message: |
|
|
Imamoglu'nun basin toplantisini izleyecek zaman buldum. Dosyaya hakimiyeti, inandirici konusmasini etkileyici buldum. Gayet kibar bir sekilde tek adama rakip igneleyici konusmasi da ilginç geldi bana.
Evet en onemli sorulardan biri bu olsa gerek :
75 milyari Kanala harcayacaginiza Istanbul'un depremden en az zarar gorebilecek hale getirilebilmesine niye harcamiyorsunuz?
Ve konunun apar topar gundeme getirilmesi, devletin kendi kurumlarinin yayinladigi raporlari yine ayni kurumlarin yalanlamasi ve CED raporuna imza atanlarin yetersizligi ki aralarinda bir kisi "Nuh cep telefonu kullandi" diyen kisinin de bulunmasi projenin bir dayatma oldugunu açikliyor.
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
murat_erpuyan Admin
Inscrit le: 30 Jan 2006 Messages: 11194 Localisation: Nancy / France
|
Posté le: 26 Déc 2019 17:37 Sujet du message: |
|
|
Adrian19 a écrit: |
Kanal İstanbul yeni siyasi savaş alanı olacak
Fikir Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a ait. 2011'de ilk kez konuştuğunda, bunu “çılgın proje” olarak tanımladı.
Kanal İstanbul projesi, Karadeniz ve Marmara Denizi arasında yapay bir deniz yolu açılması üzerine kuruludur. Adalet ve Kalkınma Partisi'ne (AKP) ve seçim müttefiki Milliyetçi Hareket Partisi'ne (MHP) göre, petrol tankeri trafiğini Boğaziçi Boğazı üzerinden azaltmayı hedefliyor.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, kısa süre önce yaptığı açıklamada, ek "ekonomik ve yasal faydalar" getireceğini ima etti.
“Montrö Sözleşmesinden tarafımıza tanınan bir hak yoktur. Gemiler boğazlarından kendi istekleriyle geçer. Boğazlarını kullanıyorlar, ama hiçbir şey kazanamazsın. Kanal İstanbul böyle değil. Tıpkı Süveyş Kanalı ve diğerleri için kendi haklarına sahip olanlar gibi, bu yatırımı yapacağımızda da benzer bir yasal duruma sahip olacağız. ”
|
< |
|
Revenir en haut de page |
|
|
duygu Admin
Inscrit le: 23 Sep 2008 Messages: 6519
|
Posté le: 27 Déc 2019 0:29 Sujet du message: |
|
|
Bonjour, Je viens de signer la pétition "İSTANBUL VALİLİÐİ ÇEVRE VE ÞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜÐÜ: KANAL İSTANBUL'A HAYIR.." et je souhaitais savoir si vous voudriez nous aider en ajoutant votre signature. Notre objectif est d'atteindre 1 000 signatures et nous avons besoin de plus de soutiens.
Pour en savoir plus et pour signer, c'est ici:
https://www.change.org/p/kanal-istanbul-a-hayir-csbgovtr-yakanalyaistanbul
* |
|
Revenir en haut de page |
|
|
cengiz-han V.I.P
Inscrit le: 12 Jan 2008 Messages: 13627 Localisation: Paris
|
Posté le: 27 Déc 2019 2:50 Sujet du message: |
|
|
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
bendeniz Expert
Inscrit le: 17 Nov 2014 Messages: 225
|
Posté le: 27 Déc 2019 17:35 Sujet du message: |
|
|
Fatih Altayli tuttugum bir gazeteci degil ama kaç gundur konuyu isliyor ve dogru seyler yaziyor.
Bu dosyayi besleyecek makaleler :
1)
https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2551265-montreux-icin-bir-kanal-yetmez-iki-olsun
2)
https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2551865-referandumsuz-olmaz
3)
https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2553122-felaketin-sorumlusu-cehape-olur
25/12'deki yazisinda ilginç bir bolum var Kanal için
Citation: |
Kanal İstanbul ile ilgili olarak uzun yol kaptanları ile konuştum
Ne de olsa yapılması halinde bu kanaldan geçecek olan gemileri onlar kullanacaktı ve fikirleri önemliydi.
Konuştuğum tüm kaptanlar, benzer şeyler söylediler.
Birkaç başlıkta toplamak gerekirse Kanal İstanbul ile ilgili fikirleri şöyle:
- 25 metrelik derinlik çok yetersiz. Bugün tanker sınıfları kıyı tankerleri hariç minimum 20 metre su kesimine sahip. Daha net söylemek gerekirse en büyük tanker sınıfı olan ULCC’lerin draftı 35 metre, VLCC’lerin draftı 28 metre, Suezmax’ların 23 metre. Bugün petrol taşımacılığının büyük bölümü bu tankerlerle yapılıyor. Boğaz’da tehlike yaratacak büyüklükte olan tankerler bunlar ve 25 metrelik derinlikteki bir kanaldan bu tankerler geçemez. Herhalde bu kanalı kum taşıyan kosterler için yapmayacaklar.
- Kanal Karadeniz suyunu Marmara’ya taşıyacak. Yani kanaldaki su az tuzlu Karadeniz suyu olacak. Bu suyun kaldırma kapasitesi daha düşük olduğu için, 25 metrelik derinlik iyiden iyiye az gelecek. Çünkü bu suda gemiler daha fazla suya gömülür.
- Bu tankerlerin boyları 245 metre ile 415 metre arasında değişiyor. Kanalda tek bir tanker arıza yapsa veya kaza yapsa, kıyıya çarpsa 200 metre genişlikteki kanal tıkanır. Bu kadar dar bir kanalda tankerlerin manevra yapması çok ama çok zor olur.
- İstanbul Boğazı’nda Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan yüzey akıntısının hızı genelde 3-4 knot civarındadır. Yer yer daha hızlanır, yer yer yavaşlar ve ters döner. Kuvvetli poyraz fırtınalarında 7-8 knota kadar çıkar. Bu yüzden kaptanlar Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan gidişi sevmezler. Bu akıntı hızı gemiyi rotada tutmayı zorlaştırır. Bir anlamda yokuş aşağı gidiştir ve geminin kontrolü zordur. Kanalda ise akıntı hızı Karadeniz’den Marmara’ya doğru yaklaşık 10 knot olacak. Hiçbir gemi kaptanı bu süratle aşağı doğru inmek istemez. Akılalmaz derecede zor bir seyirdir. Gemiyi kontrol altında tutamazsınız. Bunu engellemek için kıyıdan gemileri bağlayarak aşağı doğru indirmeniz gerekir. Bu durumda dolu gemiler bu yolu kullanmayacak, Boğaz’ı tercih edecektir. Yani tehlike arz eden gemiler yine İstanbul’un içinden geçecektir.
- Þu anda Boğaz’ı geçmek için bekleme süresi çok uzun değil. 24 saati aşan pek yok. Çok büyük gemiler için hava koşulları uygun olmadığı zaman bekleme oluyor ama bu da genelde 3-4 günü aşmıyor.
Anlayacağınız, Kanal İstanbul’un olası kullanıcılarına da kulak asmak gerek. Ve söyledikleri pek iç açıcı değil.
|
|
|
Revenir en haut de page |
|
|
|