315 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Créer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2270

Actuellement :
Visiteur(s) : 315
Membre(s) : 0
Total :315

Administration


  Derniers Visiteurs

administrateu. : 11h55:44
murat_erpuyan : 11h58:08
SelimIII : 1 jour, 01h22:40
Salih_Bozok : 3 jours
cengiz-han : 3 jours


  Nétiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilité de ceux qui les ont postés dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera toléré dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - Tren kazalari
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un échange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

Tren kazalari

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 15 Déc 2018 13:35    Sujet du message: Tren kazalari Répondre en citant

Citation:
İnsanlar trenlerde ölüyor, siyasiler bedel ödemiyor

AKP döneminde yaşanan tren kazalarında onlarca kişi hayatını kaybetti. Hızlandırılmış tren ve tren kazalarından sonra hızlı trende de ölümlü kaza yaşandı. Bu tren kazalarından sonra 'Üzüntümüz büyük, soruşturma yapılıyor' açıklaması yapan siyasi sorumlular bedel ödemedi. Hiç kimse bu ölümlü kazalardan dolayı istifa etmedi. Fatura makinistlere ve alt düzey görevlilere çıkarıldı.



AKP döneminde yaşanan ölümlü tren kazaları şöyle:

22 Temmuz 2004: İstanbul – Ankara seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı hızlandırılmış tren, Sakarya’nın Pamukova İlçesi yakınlarında Mekece köyü mevkiinde raydan çıkarak devrildi. Kazada 41 kişi yaşamını yitirdi, 74 kişi yaralandı. 59. hükümet kabinesi görevdeydi. Kabinede Başbakan olarak Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma Bakanı olarak Binali Yıldırım görev yapıyordu. TCDD Genel Müdürü ise Süleyman Karaman'dı. Tren kazasına ilişkin davada makinistlerden Fikret Karabulut'a 3 yıl 1 ay 15 gün, Recep Sönmez'e 1 yıl 15 gün hapis cezası verildi.

27 Ocak 2008: İstanbul-Denizli seferini yapan Pamukkale Ekspresi Kütahya yakınlarında raydan çıktı. Kazada 9 kişi yaşamını yitirdi. 60. hükümet kabinesi görevdeydi. ve yine Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'dı. Tren kazası sonrası açılan ve 3 yıl süren davada, 6 raporun çelişkili bulunması üzerine atanan 7. bilirkişi heyeti, “Ortada bir kaza ve tesadüf var” deyip 10 sanığı kusursuz buldu. Mahkeme, beraat verdi. Kararda, “Kaza rastlantısal” denildi.

27 Ağustos 2009: Bilecik Bozüyük’te Eskişehir-İstanbul seferini yapan trenin hemzemin geçitte iş makinesine çarpması sonucu trende bulunan 5 kişi hayatını kaybetti. 60. Türkiye hükümeti görev vyapıyordu ve Başbakan ile Ulaştırma Bakanı yine Erdoğan ve Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'dı.

8 Temmuz 2018: Edirne'nin Uzunköprü ilçesinden saat 15.45'te 362 yolcu ve 6 personel ile İstanbul Halkalı'ya gitmek üzere hareket eden 12703 sefer sayılı yolcu treninin lokomotif ve ilk vagonunun geçişinden sonra, menfezin altındaki toprak kayması sonucu raylar boşlukta kaldı. Trenin 5 vagonu, Sarılar Mahallesi yakınındaki araziye devrildi. Kazada 24 kişi yaşamını yitirdi 318 kişi de yaralandı. 65. Türkiye hükümetinde yaşanan bu kazada Başbakan Binali Yıldırım'dı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak Ahmet Aslan görev başındaydı. Dava halen sürüyor. Mahkeme, "asıl kusurlu" bulunan Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Yol Bakım Onarım Þefi Özkan Polat, Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ile Köprüler Þefi Çetin Yıldırım, mahkeme tarafından adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ise faciada 9 yaşındaki oğlu Oğuz Arda Sel’i ve eski eşi Hakan Sel'i kaybeden Mısra Öz’ü Twitter’dan engellemesiyle haber oldu.

13 Aralık 2018: Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren'in Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda kontrol lokomotifine çarpması sonucu iki vagonu devrildi. Kazada ilk belirlemelere göre üçü makinist 9 kişi öldü, 47 kişi yaralandı. Bu kaza Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne geçtikten sonra yaşanan ilk büyük tren kazası olarak tarihe geçti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başkanlığındaki kabinede Ulaştırma ve Altyapı olarak halen Mehmet Cahit Turhan görev yapıyor. TCDD Genel Müdürü ise hâlâ İsa Apaydın. Yetkililer olayla ilgili soruşturma başlatıldığı açıklaması yaptı.

DÜNYADAN ÖRNEKLER

2008 yılında Macaristan'ın başkenti Budapeşte yakınlarında meydana gelen ve 4 kişinin öldüğü tren kazasının ardından Macaristan Ulaştırma Bakanı Pal Szabo ve Macaristan Demiryolları Genel MüdürüMiklos Kamaras'ın görevlerinden istifa etti.

2016'da 40 kişinin öldüğü İran'daki tren kazasının ardından Demir Yolları Genel Müdürü Muhsinpur Seyyid Agayi istifa etti. Agayi, İran devlet televizyonunda katıldığı bir programda, "Yöneticiler gerçekleşen hadiseler için sorumluluk almak zorundadır" diyerek istifasını sunduğunu belirtti.

2017 yılında Hindistan Demiryolu İdaresi Başkanı AK Mittal, ülkenin kuzeyinde art arda yaşanan tren kazalarından sonra istifa etti.

2017 yılında iki trenin çarpışması sonucu 42 kişinin yaşamını yitirmişti. Ulusal Demiryolu İdaresi Başkanı Binbaşı Midhat Þuşe olaydan sonra istifa etti.


http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1168651/insanlar_trenlerde_oluyor__siyasiler_bedel_odemiyor.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 15 Déc 2018 13:40    Sujet du message: Répondre en citant

Evet siyasi baskiyla hizli ternler altyapi olmadan isletmeye açiliyor, kazalar olunca da bir iki makiniste suçlu ilan edilip olay kapaniyor. Ama gerçek boyle degil;

Son kazada Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ise Cuma günü gazetecilere yaptığı açıklamada, "Sinyalizasyon sistemi demiryolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil" diyebiliyor.

Siz bunu Batida baska bir ulkede soyleseniz yer yerinden oynar. Boylece bakan sinyalizsayon olmadan çalisilidigini itiraf etmis oluyor. Bunun suçlusu bir -iki makiniste, bir -iki gar sefi olamaz. Burada siyasi bir sorumluluk var.

Ote yandan, Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü'nden Prof. Dr. Güngör Evren, "Yüksek hızlı tren hattında sinyalizasyon olmamasının kabul edilebilir ve teknik açıdan savunulabilir bir yanı yok" diyor ki bu herkesin aklinin kabul edecegi bir durum.

Kaynak :
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1170686/Ankara_da_tren_kazasi_-_Uzmanlar__Ulastirma_Bakani_Turhan_ile_ayni_fikirde_degil___Sinyalizasyon_kesinlikle_gerekli_.html
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 17 Déc 2018 16:44    Sujet du message: Répondre en citant

Yukarida altyapi eksikliginden sinyalizasyonsuz trencilikten sozetmis ve siyasileri suçlamistim. Bakin bugun ne okudum.

Citation:
İlk olarak hızlı tren kazasıyla benim içime kurt düşmeye başladı. Çok net öğrendim ki hızlı trenin emrini veren kendisidir. Kendisine teknik olarak o raylar üzerinde belli bir hızın üzerinde gitmenin mümkün olmadığı raporlarla söylendiği halde ‘ben emrediyorum’ diyen kişidir.


http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi/1172393/Trenden_atilan_gazeteci.html


Makaleyi okuyun, daha çok ilginç seyler var.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 31 Jan 2019 18:27    Sujet du message: Répondre en citant

Buyurun okuyun kazalarin musebbi kimmis ?

Zaten burada yazilmisti!

Citation:
AB, hızlı tren için uyarmış: Bitmedi, açmayın!

Ankara-İstanbul hızlı tren hattında sinyalizasyon olmadığı için günde 100 sefer yapılması gerekirken, sadece 8 sefer yapılabiliyor. Avrupa Birliği’nin 25 Temmuz 2014’de Cumhurbaşkanlığı seçiminden hemen önce açılan İstanbul-Ankara hızlı tren hattının “güvenlik riski” nedeniyle açılmamasını istediği ortaya çıktı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’ın açılış davetine uyarıyla yanıt veren AB, hattın tamamlanmadığı gerekçesiyle ticari sefere açılmamasını istedi.


http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1225138/AB__hizli_tren_icin_uyarmis__Bitmedi__acmayin_.html




bu kadar, bunu da yerler...
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 2996
Localisation: Paris

MessagePosté le: 24 Sep 2019 18:24    Sujet du message: Répondre en citant

Tam ibretlik...

Citation:

Liyakat, biat

22 Eylül 2019 / Sozcu

Yılmaz Özdil





1933.
Cumhuriyet on yaşına gelmişti.
Onuncu Yıl Marşı için yarışma açıldı.
Faruk Nafiz Çamlıbel ve Behçet Kemal Çağlar'ın yazdığı sözler seçildi, Cemal Reşit Rey besteleyecekti.

Mustafa Kemal güfteyi görmek istedi.
Getirdiler.

Çıktık açık alınla on yılda her savaştan
On yılda on beş milyon genç yarattık her yaştan
Başta bütün dünyanın saydığı başkumandan
Bir baca yükseliyor, durmadan her yamaçtan

Okudu.
Son dizenin üstünü çizdi.
“Demir ağlarla ördük, anayurdu dört baştan” yazdı.


Sonra da Behiç Erkin'e döndü.
Çanakkale'den beri arkadaşıydı.
İstiklal Madalyalı milli mücadele kahramanıydı.
Devlet demiryollarının kurucusu ve ilk genel müdürüydü.
“Sizlerin bu on senedeki emeğiniz iyi ifade edilmiyordu, o nedenle o mısrayı değiştirdim” dedi.

Türkiye Cumhuriyeti'nin on yıllık mucizevi kalkınma hamlesine imzasını atan Mustafa Kemal… Zihinlere mıh gibi çakılan “demir ağ” metaforuyla, Onuncu Yıl Marşı'na da imzasını atmıştı.

Behiç Erkin…
İstanbul doğumluydu.
Mustafa Kemal'den beş yaş büyüktü.
Kurmay subaydı.
Lojistik dehasıydı.
Çanakkale'ye asker ve mühimmat sevkiyatında inanılmaz işler yapmıştı.
Memleket işgal edilince saniye tereddüt etmeden Anadolu'ya geçti, milli mücadeleye katıldı.


Anadolu'ya geçtiği gün, Mustafa Kemal çağırdı.
“Ben cephede ne yapılması gerektiğini biliyorum, sen cepheye askerin mühimmatın erzağın nasıl getirilmesi gerektiğini biliyorsun, demiryolları işin ehli biri tarafından yönetilmezse bu işi yapamayız, demiryolları sana emanet” dedi.

Behiç Erkin, Mustafa Kemal'i yanıltmadı.
“Türkler demiryolu işletemez” önyargısını tarihe gömdü.
Savaştan sonra demiryolu okulu açtırdı, uzman personel yetiştirdi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın kurucusu ve ilk genel müdürü oldu.
O yokluk döneminde memleketin demirağlarla örülmesinde birinci derecede katkısı oldu.
İşletme dilini Fransızca'dan Türkçe'ye çevirdi.
Demiryolları müzesi kurdu.
Sonradan İstanbul Teknik Üniversitesi adını alacak olan Mühendis Mektebi'ne özerklik kazandırdı.
Milletvekilliği yaptı, bakanlık yaptı, büyükelçilik yaptı.

Kurtuluş Savaşı'nın en kritik günlerinde, Mustafa Kemal acil ibaresiyle bir telgraf göndermişti.
“Sevkiyatı hızlandırın, trenleri son sürate çıkarın, geciktiren idamla cezalandırılır” diyordu.
Behiç Erkin derhal cevap telgrafı gönderdi.
“Bu hat 40 kilometreden süratli gitmeye müsait değildir, hızlandıralım derken tek bir sevkiyat bile yapamayabiliriz, emrinizi aldım, bu nedenle uygulamadım, ikinci emrinizi bekliyorum” dedi!
Mustafa Kemal'den tekrar telgraf geldi:
“Sen nasıl uygun görürsen Behiç…”

İşte bu diyalog ve bu omurgalı karakter nedeniyle, Mustafa Kemal tarafından Behiç'e Erkin soyadı verildi.
Mustafa Kemal kendi el yazısıyla Behiç'e gönderdiği mektupta, Erkin'in anlamını şöyle yazmıştı: “Her şart altında kendi doğrularını dile getirme cesaretini gösteren, bağımsız kişi.”

Behiç Erkin gerçekten her şart altında kendi doğrularını gerçekleştiren, bağımsız kişiydi.
İkinci Dünya Savaşı'nda Fransa nazi işgali altındayken, Paris Büyükelçimiz'di.
Müthiş bir insanlık örneğine imza attı, 20 bine yakın Yahudi'ye Türk pasaportu vererek, Türk vatandaşı gibi göstererek, ölümden kurtardı.
“Türk ulusu adına konuşuyorum, Atatürk önderliğinde kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nde din, dil, ırk ayrımı yoktur, vatandaşlarımıza dokunamazsınız” dedi.
20 bin insanı kurtardı.

1961'de rahmetli oldu.
Vasiyet etmişti…
“Beni, ilk demiryolu genel müdürlüğü görevini üstlendiğim Eskişehir'e, İzmir-İstanbul-Ankara hatlarının birleştiği yerde toprağa verin” dedi.
Orada yatıyor.

Albay rütbesiyle emekli olan Behiç Erkin, ömrü boyunca not tutmuştu, yaşadıklarını gün gün kaydetmişti.
900 defterden oluşan notlarını 29 Ekim 1958'de Türk Tarih Kurumu'na teslim etti.
Devlete millete tek kuruş yük olmamak amacıyla, yayın masrafları için 10 bin lira bağış yaptı, o günün parasıyla çok ciddi paraydı.

Pür dikkat okumanızı rica ederim…

Kelimenin tam manasıyla “yurtsever devrimci” olan Behiç Erkin, Türk Tarih Kurumu tarafından yayınlanan “Hatırat” isimli kitabının son paragrafında kelimesi kelimesine şunları söylüyor…

“Yukarılarda beyan ettiğim veçhile ben, 1920-1928 seneleri arasında demiryollarını idare ederken, ihmale hiç tahammül edemezdim.
Aldığım ve aldırdığım tertibat sayesinde bu sekiz sene içerisinde hiçbir yolcu telef olmamış ve yaralanmamıştır.
Alelhusus, 1922 büyük taarruzu sırasında Yunanlıların tahrip ettikleri demiryollarının ilk tamiri, iki metre boyunda ray parçalarıyla yapılmış ve demir köprüler gelinceye kadar ahşap köprülerle hat işletmeye açılmış iken, bu sırada dahi bir kaza kaydolunmamıştır.”

Kurtuluş Savaşı…
Büyük Taarruz…
Kaza bile yok!

“Liyakat aşığıyım” diyen Mustafa Kemal'in, devlete yönetici seçerken ne kadar isabetli tercihlerde bulunduğunun kanıtlarından biriydi.

Ve dün…
Devlet demiryolları genel müdürü görevinden alındı.

Alt tarafı üç yıl görev yaptı.

2016'da 67 ağır kaza oldu.
95 kişi hayatını kaybetti.
2017'de 45 ağır kaza oldu.
54 kişi hayatını kaybetti.
Kimisinde tren trene vurdu, kimisinde hemzemin geçitte tren insana vurdu, kimisinde tren raydan çıktı.

2018…
Edirne'den İstanbul'a giden tren Çorlu'da devrildi, cinayetten farksızdı, raylar çamaşır ipi gibi havada asılı duruyordu, altında toprak yoktu, çünkü kontrol eden yoktu, kontrol etmesi gereken işçileri işten çıkarmışlardı, bir ay önce yapılması gereken bakım-onarım ihalesini iptal etmişlerdi, yedisi çocuk, 25 insanımız hayatını kaybetti, 328 insanımız yaralandı.
Seçim şovu yapmak için, oy toplamak için, eksikleri tamamlanmadan açılan, sinyalizasyonu bile olmayan tren hattında, Ankara garından çıkan hızlı tren, karşı yönden gelen kılavuz lokomotifle kafa kafaya çarpıştı, dokuz insanımız hayatını kaybetti, 86 insanımız yaralandı.

Geçen hafta…
Kılavuz tren tünelde duvara çarptı, iki makinist hayatını kaybetti.

Liyakat var.
Kurtuluş Savaşı'nda bile kaza yok.
Biat var.
Trene binerken helalleşiyoruz.

Devletin her kurumunda böylesine yeteneksizleri bulup biraraya getirmek, özel yetenek olsa gerek!

Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Forum en langue turque Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont déposés, les commentaires sont sous la responsabilités de ceux qui les ont postés dans le forum.