510 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Créer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2270

Actuellement :
Visiteur(s) : 510
Membre(s) : 0
Total :510

Administration


  Derniers Visiteurs

lalem : 6 jours
SelimIII : 8 jours
adian707 : 9 jours


  Nétiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilité de ceux qui les ont postés dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera toléré dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - THY arrête ses vols sur Strasbourg !
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un échange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

THY arrête ses vols sur Strasbourg !

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Demandes, recherches et forum d'entraide
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 11192
Localisation: Nancy / France

MessagePosté le: 10 Sep 2008 0:41    Sujet du message: THY arrête ses vols sur Strasbourg ! Répondre en citant

Je viens d'apprendre que la THY arête ses vols entre Istanbul et Strasbourg, apparemment la ligne n'est pas rentable. Mais THY n'est pas easy jet, elle a une mission de service publique (enfin on espère on souhaite).

Une pétition est lancée pour protester cette décision. Vous pouvez signer celle-ci en nous envoyoant à poste@ataturquie.asso.fr un mél avec un objet THY, précisant votre nom, votre prénom, votre ville et si vous voulez votre métier et/ou si vous signez au nom d'une structure.

Voici la pétition en langue turque :

10 Eylül 2008

TÜRK HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRLÜÐÜ
İSTANBUL - TÜRKİYE

Sayın Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Üyeleri,
Strasbourg ve çevresinde yaşayan Türkler, Türkiye ile yakın ilişkide olanlar ve Türkiye kökenli göçmenlere yönelik sosyal, kültürel ve eğitsel çalışmalar sunan dernek temsilcileri olarak, Türk Hava Yolları’nın (THY) İstanbul-Strasbourg hattında yaptığı tarifeli seferlerin 23 Ekim 2008 itibariyle iptal edileceği kararını hayret ve endişeyle öğrenmiş bulunuyoruz.

Salt ekonomik sebeplere dayandırılan kararın, Strasbourg’un tarihi, siyasi ve sosyal açıdan önemi, Fransa-Türkiye ilişkileri açısından değeri, hatta Avrupa-Türkiye ilişkilerinin geleceği göz önünde bulundurulmadan alındığı kanısındayız.

Her şeyden önce THY’nin Strasbourg’dan ayrılması, bölgede yaşayan onbinlerce Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının, ek masraflar ödeyerek yüzlerce kilometre uzaktaki havalimanlarına gitmelerine neden olacak, bu ek masraflar özellikle çocuklu aileler için büyük maliyet oluşturacaktır.

Brüksel ile birlikte Avrupa’nın iki başkentinden biri olan Strasbourg, Türkiye’nin kurucu üyesi olduğu Avrupa Konseyi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Kolordu Komutanlığı, AB Ombudsmanlığı, Avrupa Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi gibi uluslararası kurumların merkezlerinin bulunduğu kent olma özelliğine sahiptir. Bu açıdan bakıldığında THY’nin Strasbourg’dan ayrılmasının, sembolik olarak Türkiye’nin Avrupa’dan uzaklaşmasına eşdeğer olduğu düşüncesindeyiz.

Ayrıca Strasbourg 2009 ve 2010 yıllarında Fransa’da Türk ve Fransız hükümet ve sivil toplumlarının da katılımıyla düzenlenecek “Türk Mevsimi”nde merkezi rol oynayacak, onlarca etkinliğe ev sahipliği yapacaktır.

Strasbourg Büyükşehir Belediyesi Türkiye’den bir şehirle ortaklık projeleri yürütmektedir. Strasbourg kentinin, Avrupa’nın en önemli Üniversite merkezlerinden biri olmaya başladığını da hatırlatmak isteriz. 1 Ocak 2009 tarihinden itibaren Strasbourg Üniversitesi Fransa üniversitelerinin en büyükleri arasında yer alacaktır.

Bütün bu nedenlerle, sözkonusu kararınızı en kısa zamanda gözden geçirmenizi ve değiştirmenizi saygılarımızla rica ederiz. Saygılarımızla,

İlk imzalar

Doç. Dr. Samim Akgönül, Strasbourg Üniversitesi
Muharrem Koç, Türk İşçilerle Dayanışma Derneği Müdürü (ASTTU)
Murat V. ERPUYAN, A TA TURQUIE (Nancy) Dernegi Baskani


Dernière édition par murat_erpuyan le 10 Mar 2009 13:15; édité 1 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
cengiz-han
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 12 Jan 2008
Messages: 13627
Localisation: Paris

MessagePosté le: 12 Sep 2008 22:37    Sujet du message: Répondre en citant

Je m'en moque ! moi suis parisien.
Et dans mx pour les compagnies charters des environs.

Oui,oui mais THY est un label, Erpuyan a souligné elle a aussi une mission de service public.

Ah oui j'ai oublié service public est un concept démodé ! Alors je suis ausiis démodé.
Crying or Very sad
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Alex
Spammer
Spammer


Inscrit le: 28 Fév 2008
Messages: 435
Localisation: France

MessagePosté le: 13 Sep 2008 17:58    Sujet du message: Répondre en citant

Böyle saçma sapan karari ancak bizim THY alabilirdi. Sadece ve sadece Strasbourg'ta on bine yakin Türk yasiyormus. Tabii, çevresinde yasayanlari saymiyorum.

Cani gönülden tebrikler THY !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
ipso_facto
Spammer
Spammer


Inscrit le: 04 Mai 2006
Messages: 514
Localisation: Kaçkar Mountains

MessagePosté le: 13 Sep 2008 18:28    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
Mais THY n'est pas easy jet, elle a une mission de service publique (enfin on espère on souhaite).


Voici la composition du capital de THY :

L'Etat : % 49,12

Capitaux privés : % 50,88

THY est une société anonyme, depuis l'ouverture de son capital, entre profits et service publique elle a fait son choix, elle a opté pour le profit.

Le service public à Strasbourg je crois qu'ils n y ont pas pensé du tout, la seule chose qu'ils ont dû faire vérifier si ça rapportais assez d'Avro.

Sorry pour les Alsaco-Turcs !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Alex
Spammer
Spammer


Inscrit le: 28 Fév 2008
Messages: 435
Localisation: France

MessagePosté le: 13 Sep 2008 19:06    Sujet du message: Répondre en citant

Benim anlamadigim bir konu daha var. Bir bakiyorsunuz ayni sirketle uçuslar sehirden sehire daglar kadar fark var. Örnegin geçen sene, bir arkadasla vatani görevimizi yapmak için, Stuttgart'tan uçmak amaciyla 248 euroya (gidis-dönüs) bilet aldik, ayni sirketle Strasbourg'tan hemen hemen 100 euro fazla. Halbuki Strasbourg'la Stuttgart havalimani arasindaki mesafe, arabayla sadece 1h30 dakika ( fazla sürat yapmadan) . Tabii, bölgenin insanlari bu farki görünce, Almanya'daki biletlere yönelmeye basladilar. Baden Baden sehrinden (Strasbourg-Baden-Baden 50-60km) de uçuslarin olduguna da göz önünde bulundurursak, Strasbourg'taki uçuslarin kaldirilmasi kaçinilmaz oldu.

Kanimca...
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Turnam
Novice
Novice


Inscrit le: 14 Nov 2006
Messages: 57
Localisation: Ici et ailleurs

MessagePosté le: 20 Sep 2008 0:39    Sujet du message: Répondre en citant

Je peux t'expliquer l'écart des prix :

Strasbourg est soumis aux reglementations et taxes françaises (plus élevé que les taxes allemandes) tout simplement.

+ Bâle (et non aéroport de mulhouse) car THY fait IST - BALE pas IST-MULHOUSE , cette ligne est donc soumis au droit suisse... bref, pas meme règlementation donc cout moins élevé

Est-ce que cela représente 100 euros pour 2 billets je ne pense pas... mais objectivement à comparer avec bale ou stuttart, logiquement strasbourg et plus cher... que dire de plus !! C'est nul.
Mais je souhaite souligner que en terme de rentabilité, THY n'a pas à se plaindre, les vols marchaient bien !!! ils étaient rentables... vraiment, mais pas assez à leur gout faut croire.

THY déserte Strasbourg... j'y crois toujours pas... merci le service public..

Si vous avez d'autres questions
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Alex
Spammer
Spammer


Inscrit le: 28 Fév 2008
Messages: 435
Localisation: France

MessagePosté le: 20 Sep 2008 13:29    Sujet du message: Répondre en citant

Merci pour ces éclaircissements Turnam ! Smile


Non non, c'était bien près de 100 euros non pas pour deux personnes mais une personne. 247 euros pour un billet aller-retour Stuttgart-Istanbul-Izmir par personne. Et 330 euros et des poussières pour un vol Strasbourg-Istanbul-Izmir toujours avec THY. C'est tout simplement énorme !

Je suis d'accord avec vous, c'est plus que nul, c'est une aberration !


Même de Baden-Baden, superbe petite ville (située à une demie-heure de Strasbourg) connue pour ses thermes (Caracalla) c'est encore moins cher parfois !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Turnam
Novice
Novice


Inscrit le: 14 Nov 2006
Messages: 57
Localisation: Ici et ailleurs

MessagePosté le: 29 Sep 2008 10:26    Sujet du message: Répondre en citant

Oui je confirme que THY pratiquait des prix plus élevé à STrasbourg qu'a Stuttgart.. mais je n'en connais pas les raisons... vraiment pas ...

J'essaye de trouver des raisons plausibles.. mise à part l'histoire des taxes, je ne vois pas... et comme dit, c'est pas les taxes (loin de là) qui influent tant qeu ça sur les prix car maxi, 20€ par billet ???

Bref, je sais pas ce qu'ils avaient avec Stras... Mad
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
erkan
Expert
Expert


Inscrit le: 02 Fév 2006
Messages: 184
Localisation: France

MessagePosté le: 29 Sep 2008 23:54    Sujet du message: et alors??? Répondre en citant

Moi qui suis Strasbourgeois, je n'ai à ce jours jamais pris l'avion à Strasbourg. Pour ce qui est de ma famille, mon père seulement a décollé une fois de Strasbourg pour des raisons d'urgence, liées à un décès dans la famille.
Pour ce qui est de mes proches la réalité est la même!

Nous partons tous d'Allemagne! C'est vraiment moins cher, ils se foutaient de notre gueule avec leurs tarifs!
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SelimIII
V.I.P
V.I.P


Inscrit le: 30 Aoû 2007
Messages: 3006
Localisation: Paris

MessagePosté le: 25 Nov 2008 16:44    Sujet du message: Répondre en citant

C'est normal voyons ! Por pouvoir servir d'autres destinations non rentable commercialement mais très rentable sprituellement thy a besoin d'avion et du personnel.
La preuve :


'Fethullan Gülen'in okulu olan her ülkeye tarifeli uçuş kondu

Bu çarpıcı sözleri Türk Havayolları'nın 32 yıllık kaptan pilotu İ.A. söylüyor. Kaptan pilot E.B. ise "Tecrübeli adamları atıp imamları getirdiler, kazaya davetiye çıkarıyorlar" diyor

Yılmaz KARABACAK

------------------------------------------------------------------------------ --

Türk Hava Yolları 70 yıllık tarihi boyunca ilk kez bu kadar çok eleştirildi. Yaz başından bu yana rötar ve iptallerle yolcuların sabrını taşıran kurum, kadrolaşma iddialarının hedefi oldu. Kaptanları isyan ettiren "zihniyet değişikliği" gün geldi, kokpit anonsuyla yolculara da yansıdı. Sayıları hızla artan erkek kabin memurlarının içki servisinden kaçtığına yönelik fısıltılar artık ayyuka çıktı. Sonunda Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım "Burası tasavvuf dergahı mı kardeşim" diye açıklama bile yaptı.

Türk Hava Yollarının biri 32, diğeri 25 yıllık iki deneyimli kaptan pilotuyla konuştuk... İşten çıkarılmalar söz konusuyken isimlerini saklı tutup rumuz kullandık. İki kaptan pilot da kamuoyunu meşgul eden iddialardan çok daha fazlasını anlattılar... Hava İş Sendikası Başkanı Atilay Ayçin, TALPA Başkanı Tuna Gürel, TASSA Genel Başkanı Berna Tanyolaç gibi isimler de Türk Hava Yollarındaki kanayan yara üzerine sorularımızı yanıtladı... Bu 5 ismin anlattıklarına bakılırsa sorun sadece kadrolaşmadan, adam kayırmadan ibaret değil. Eksik ve deneyimsiz personel iş başında olunca kaza riski de kol geziyor. İddialar doğrusuysa "gökyüzünde her an büyük bir felaket" yaşanabilir...

THY'de 32 yıllık pilot İ.A. ve 25 yıllık pilot E.B. anlatıyor
Pilotlar zorla, yorgun halde ve istemeyerek uçuyor
• Eskiden, bizim yöneticilerimizin her biri kurum içinden yetişmişti, meslek ahlakına aykırı davranmazdı. Yürürlükteki aylık azami 110 saat uçuş süresini kesinlikle aşmazlardı. Þimdi erozyona uğrayan şey en başta bu meslek etiği. Bizi kurallara uymamaya zorluyorlar. Baskı ortamında, kural dışı uçuşları kabul etmek zorunda kalıyoruz.

Yönetim 110 saati aşmanın tehlikelerini anlamıyor
• Uçuş kurallarının ne anlama geldiğinin bilincinde değil THY yöneticileri... Biz uçmayı reddedince, "Ne demek kardeşim, geçen gün de böyle bir havada gittiniz" diyorlar mesela... Bunu diyen Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı. Havacılık kültüründen yoksun insanlar. Bir pilotun 110 saati aşmasının ne demek olduğunun bilincinde değiller...

Baş pilotlar da baskı altında ve bizi uçmaya zorluyorlar
• Onların atadığı baş pilot konumundaki insanlar da bunlarla iyi geçinmek adına bizleri kapasitelerimizin üzerinde uçuşa zorluyor. Almaata'dan bir uçak kalkıp, Antalya'ya geliyor. Aynı ekip Antalya'dan Kiev'e, Kiev'den Antalya'ya dönüşe yollanıyor. Eskiden Almaata'dan İstanbul'a gelirdik, orada biterdi, ki çok önemli 6.5 saatlik bir uçuştur bu.

Uluslararası havacılık kuralları artık hiçe sayılıyor
• Yöneticiler yönergeler üzerinde öyle yorumlar yapıyorlar ki, bunlar kabul ettikleri ve uluslararası otoriteler nezdinde uymayı taahhüt ettikleri anlaşmalara uymuyor. Eskiden yöneticiler tüm haklarımızı korurdu. Þimdi personel sinmiş durumda... Üst yönetim ben ekibimi buna zorlayamam diyemiyor, 'al istifamı' onurunu gösteremiyor.

Kural ihlali isteği bizzat üst düzey yöneticiden geliyor
• Yakın zamanda çok acı bir facia yaşadık hızlandırılmış tren olayıyla... Bu yabana atılacak bir örnek değil. Bizi Allah koruyor hakikaten. Kısa vadede hemen görülmez bunun etkisi. Bu kural ihlali anlayışı, diğer birimlere de yerleşir. Oysa bizde bu kurallar kanla yazılmıştır. Bu bütün dünyada böyledir. Kural, ihlal edemezsiniz. Yazılı olan her şey talihsiz bir olayın sonucunda kural haline gelmiştir. Bunu ihlal edemezsiniz, ederseniz olacakları göze almanız gerekir. Pilot "110 saati geçiyorum, ben bu uçuşa gidemem" dediğinde "Ama lütfen uçak yerde kalıyor, gideceksin" deniyor. Bunu söyleyen THY Genel Müdür Yardımcısı'nın kendisidir. Bizzat onun ricasıyla uçan kaptanlar var.

Toplama pilot aldılar, nasıl eğitim verdikleri tartışılır
• Evet personel eksik. Toplama bir sürü pilot aldılar. Þimdi bunlara yeterli eğitimin verilip verilmediği tartışılır. Doldur boşalt yapıyorlar. Eğitimler, çok kısa sürüyor, aksayarak veriliyor. Simülatör eğitimleri bazen derslerden önce uçularak yapılıyor. Böyle lakayıtlıklar hiç yaşanmazdı.

Yöneticiler şirket imkanlarını kullanıyor, rüşvet yiyor....
• Helikopter pilotları geldi mesela... Yönetim kurulunda biri var. Bu adam kişisel çıkarları uğruna şirketin olanaklarını kullanıyor. Bu adam yönetimde ve açıkçası rüşvet yiyor. Böyle bir anlayışla yönetildiğini hisseden pilot ve kabin mensupları, mesleki ve ahlaki erozyona uğruyor... Bunun sektöre zararları uzun vadede çıkacaktır.

Almanya 'THY bize tehlikeli madde taşımasın' dedi
• Düşünün Almanya, THY'nin tehlikeli madde taşımasına izin vermedi. Örneğin yanıcı, uçucu, toksit, ya da radyoaktif maddeler çok özel ambalajlarla çok ayrıntılı kurallara tabii olarak taşınabilir. Yolcu bagajlarına da konulur ama bunların arasındaki mesafeler falan... Çok aynntıh yasalar vardır, bu konuda bağlayıcı. Bunlara uyularak taşınabilir bu tür maddeler, radyoaktif madde de dahil. THY'deki bu kurallara uyma-mazlık, burada da kendini gösterdi. Almanya geçen yıl ambargoyu koydu ve dedi ki "THY benim havaalanlarına tehlikeli madde taşıyamaz." Bu özel bir bilgidir, hiçbir yerde de yer almadı. Almanya önce uyardı, aykırı şeyleri tespit etti. Baktı ki uyan yok, ambargoyu koydu.

Gülen'in okulu var diye 9 yolcuyla uçuş yapıyoruz
• Kimi yerlere yolcu full gidip geliyor mesela. Bu hatlarda seferlerin artırılması gerekirken, şuraya da uçuşumuz başladı diyebilmek için yeni hatlar koydular. Bu yapılan marifet değil. Ancak söylenilen şu; Fethullah Gülen'in okulu olan her yere THY uçuş yapacak. Seçilen noktalar öyle ilginç ki, mesela Yemen'de Sana ve bunun gibi diğer Müslüman Afrika ülkelerine... Başka hiç mi uçacak nokta kalmadı? Koca uçakta 9 kişiyle gidip, 10 kişiyle dönmenin nasıl bir mantığı var anlamış değilim doğrusu.

Batmanlı, İHL'li terzi kalfası uçuş koordinatörü yapıldı
• Son dönemde alınanların tamamı meslek lisesi mezunu. Yani çoğu imam hatip kökenli. Bunları harekatçı dediğimiz, uçuşları koordine eden, oldukça önemli ve kilit pozisyonlara yerleştiriyorlar. Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu'ndan mezun bir sürü genç insan var mesela, bu işi liyakatıyla yapabilecek. Ama personel alımında onlar yok. Size çok net bir şey anlatayım. Harekatçı dediğimiz kişi çok önemli bir iş yapar. Ben ilk kez gördüğüm birisine sordum, "Neredeydiniz daha önce" diye... Dedi ki "Batman'daydım..." "Teknisyen falan mıydınız?" diye sordum. "Yok" dedi, "Ben terzi kalfasıydım." "Eğitiminiz ne?" dediğimde "Meslek lisesi mezunuyum" dedi. Peki "Hangisi" diye sorunca suratını astı, söylemedi. Bu kişileri suçlamıyorum. Bunu yapan mantığa soruyorum, havacılık kültüründen yoksun, bunun eğitimini almamış, terzi kalfalığı yapan bir kişi getirilip uçuş koordinatörü yapılır mı?

Stewart sayısı hızla artıyor çoğu imam hatip mezunu
• Son dönemde alınan bütün stewart'lar lise mezunu. Biraz da bunun için stewart sayısı artıyor. İçlerinde tek tük üniversite mezunu var, diğerleri bu şekilde. Anlaşılan şu aldıkları imam hatiplileri kamufle edebilmek için meslek lisesi mezunu diye alıyorlar. Çünkü imam hatipliler meslek lisesi mezunu diye geçiyor. İmanı hatiplilerden havacı olmaz demiyorum. Ama bu ciddi bir meslek. Hiçbir meslekte olmadığı kadar bilgi ve deneyimin rolü vardır. Son derece uzmanlık gerektiren bir iştir. Çünkü can güvenliği söz konusu başka bir şey değil. Bir iki yıl sonra namaz saati uygulaması koyarlarsa pek de şaşırmamak gerekir bu gidişle...

Kıdemli personeli attılar yerlerine imamları getirdiler
• Siz geleceksiniz... Ulusal bayrak taşıyıcısı ve dünya üzerinde bir yere gelmiş bir havayolunun üst düzey yöneticilerini müdür seviyesine kadar, 6 ayda sistemi değiştireceksiniz. Yerine "imamları" getireceksiniz. Kaza riskini dikkate almadan. Þanınızı THY'de yürüteceğinizi sanacaksınız... Böyle bir şey mümkün mü yani?

Kombassan'ı batıran adam bize yönetici olarak geliyor
• Þimdi bakın şuradan başlıyor iş. Ulusal havacılığımız gerçekten yabancıların tehdidi altında. Fırsat kolluyorlar. Þimdi bunların yaptığı her şey, "Yahu Türkler ne anlar havacılıktan, onlar gitsin tuvalet temizlesin" anlayışının temelini oluşturuyor. Bizim asıl hazmedemediğimiz bu... Ucuz Türk emeğini Almanlara sunup daha kârlı bir kuruluş oluştursun diyen bir adam var. AKP'nin atadığı bir adam bu, Kombassan'dan gelen hatta orayı batıran adamlardan birisi. Bu adam şimdi genel müdür yardımcısı. Türk sivil havacılığında bu ilktir. Mücahit Kaptan'ı attılar. 5 kabin memurunu attılar. Atatürkçü, bağımsızlıkçı insanlardı.

Hosteslere "Atatürk rozetini çıkarın" dediler
• Bir ara bir haber çıkmıştı, kabin hizmetleri başkanıyla ilgisi... Sonradan yalanladı. "Ben söylemedim" dedi. Mesela kabin memurlarının büyük çoğunluğu bröve, kimlik ve Atatürk rozeti takarlardı. Çok net dedi ki, "Arkadaşlar bröve ve kimlik dışında bir şey takmayacaksınız, bunu genel müdürümüz istemiyor." Kabin görevlileri "Atatürk rozeti de mi takmayacağız" deyince "Evet takmayacağız, lüzumu yok" dedi. Çok sert tepki gördü, kendisi hâlâ takmaz. Bu çok somut yaşanmıştır. Bu tepkiyi görmeselerdi o rozeti indireceklerdi, cesaret edemediler.

Telsizden "Cuma" uyarısı yapılıyor, ezan dinletiliyor
• Bunu çok net olarak duyan arkadaşlarımız var. İki tane telsiz kanalımız var bizim. İşleri koordine ederken harekat veya dispetch kanalı dediğimiz kanal örneğin, uçakta bir eksiklik ya da teknik bir arıza varsa kullanıyoruz. Þimdi bu kanaldan namaz vaktinin duyurulması şeklinde bir uygulama var. Her namaz saatinde değil tabii. Cuma namazı başlayacak, hayırlı olsun gibi anonslar yapılıyor. Radyodaki ezan sesini telsize verip telsizde ezan dinletenler dahi var.

Kaptanlar maaşlarını riske atamıyor ve boyun eğiyor
• Aslında kaptanlar arasında radikal eğilimli olanlar pek çıkmazdı eskiden... Ama şimdi aramızdan bazıları var ki, cuma namazını kaçırmıyorlar. Birçok pilot, maalesef yüksek maaşlar aldıkları için (10-12 milyarı buluyor) yönetime sesini çıkarma yürekliliğini göstermiyor. İşini riske atamıyor. Bu da bizim bir utancımız.

TALPA BAÞKANI KAPTAN PİLOT TUNA GÜREL: Uçuş personalinden tasarruf olmaz, sıkmayı unutulan bir bida bile felakete neden olabilir
Her bir yolcu uçağı ortalama 9 pilot gerektirir. Bir uçak getirdiğiniz zaman ülkeye, o uçağın uçuş operasyonlarını sürdürebilmek için 10 pilot takviye etmek zorundasınız. Uçakların performansları artıyor, bununla beraber menzilleri de... Bu personel üzerinde yorgunluk etkisi yaratıyor. Hele ki bazı uzun menzilli uçuşlarda 3 pilot gerekiyor. Uçuş personelinden tasarruf olmaz.

Kokpittekiler kadar yerdekiler de, özellikle teknik personel çok önemlidir. Yeterli değilse, sıkacağı veya sıkmayı unuttuğu bir vida çok işler açar. Buna paralel olarak bir de uçuş ekipleriniz eksikse, bir tanesinin yapacağı hata örneğin bir kabin memurunun bir bavulu yolcunun kafasına düşürmesi... Þirketin başına iyi bir beladır bu. Veya bir pilotun yorgunluktan sızıp, uyuyup kalması... THY'ye gelince işten çıkartılan veya şirketle ilişiği kesilen kabin memuru veya teknisyenler var. Ama bize intikal etmiş bir şikayet yok. Belirli bir görüşün, hükümete yakın bir anlaşıyın kadrolaşması gibi bir şey söz konusu. Ulaştırma Bakanlığı ile bir toplantı yaptık ancak kuralları değiştirmek işverenin işine gelmiyor. Kural ihlalleri olunca da pilotlar, standartları daha yüksek olan şirketlere geçiyor. Bu da sıkıntılar yaratıyor.

Kaptanın söylediğini teknisyen anlamıyor
1 YILDA 400 PERSONELİ İÞTEN ÇIKARDILAR, ZORLA EMEKLİ ETTİLER
THY bundan 1-1.5 yıl önce 50-60 veya 65 uçağa sahipti. Yine bir yıl önce taşıdığı yolcu sayısı 12 milyon civarındaydı. Þimdi 2006 yılında filo sayısı olarak 82 uçağa sahip, 20 milyon yolcu taşımayı hedef olarak koymuş. Artı 23 tane de yeni uçuş harekat noktası belirlemiş. Ama eldeki personelin mevcut olanını dahi koruyamamış, düşmüş. Son 1 yıl içerisinde çıkartılan işçi sayısı 400 civarında. Bu şu demektir, 2 uçak başına düşen personeli siz işten çıkartmışsınız. Çünkü uluslararası standartlarda bir uçak başına düşmesi gereken personel sayısı 230-250 civarındadır. 400 kişinin 355'ini zorunlu emekliye sevk etmek istediler, bu arkadaşlar 9 Ocak tarihi itibariyle emekli olmadıkları için iş akitleri feshedildi. İşe iade davasını kazandık. İşveren buna rağmen iş başı yaptırmadı artı bir tazminat ödeyerek işten çıkarttı.

110'U UÇUÞ OPERASYONLARINDA EN TECRÜBELİLERDİ, HEPSİ İÞ BULDU
Efendim nedir gerekçeniz dediğimizde, bunlar yüksek ücret aldıkları için maliyeti etkiliyor, personel giderleri açısından yüksek bir kalem tutuyor. O nedenle biz böyle bir daralmaya gitmek durumundayız denildi. Havacılıkta bazı şeylerin parasal karşılığı yoktur. Bu arkadaşlarımız uçuş operasyonu ile bilfiil ilintili olan arkadaşlarımız. Kim bunlar 110'u teknisyen, baş teknisyen konumunda, onaylayıcı teknisyen konumunda. Bunların birçoğu da baş teknisyen konumunda. Yani uçuş operasyonu ile ilintili olan operasyonları yönetebilen, amirlik yapacak yeterlilikte olan ve herhangi bir arıza vukuunda görüşüne başvurulacak tecrübeli insanlar. Þimdi siz bunları tutuyorsunuz salt bir maliyet unsurundan yola çıkarak veya bunu gerekçe göstererek bir çırpıda kapının önüne koyuyorsunuz. Bu arkadaşlarımızın yeterliliğini şu açıdan da anlayın, ilişkileri kesilir kesilmez, 9 Ocak itibariyle hepsi özel sektörle anlaşma yaptı.

2 GÜNDE 40 SEFER İPTAL OLDU NEDENİ KABİN AMİRİ EKSİKLİÐİ
Diğer taraftan kabin içerisinde uçağın tipine göre o uçağı uçuracak kabin amiri bulamıyorsunuz. Bu üç-dört hafta önce havaalanında cuma ve cumartesi günü yaklaşık 40 civarındaki sefer iptal edildi ya da gecikmeli yapıldı. Düşünebiliyor musunuz? Yerde uçak var ama uçağı uçuracak ekibiniz yok. Neden çünkü o uçağı uçuracak yeterlilikteki insanları tuttular, kapının önüne koydular. Bunların sayısı 77. Tekniğine, kokpitine bakıyorsunuz böyle, yolcu hizmetlerinde bankonun başına oturtacak adam bulamıyorlar. Bunlar halka rötar, sefer iptalleri olarak yansıyor. Bir şey daha var ki o da uçuş güvenliği. Başka bir ifadeyle kaza riski.

OYSA Kİ UÇAÐA KALKIÞ ONAYI VEREN TEKNİSYEN 5 YILDA YETİÞİYOR
Başka bir sektörde siz, temininde güçlük çekilen personeli kapının önüne koyduğunuzda bunların yerine o kimlikte o bilgi donanımına sahip insanları bulabilirsiniz. Ama THY ve benzeri kuruluşlarda kokpitin içini boşaltırsanız, kabinin içini boşaltırsanız, tekniğin içini boşaltırsanız bulamazsınız. Yeni elemanların yeterlilik noktasına gelebilmesi için belli senelere, tecrübelere ihtiyaç var. Örneğin uçağın kalkmasına onay veren bir teknisyenin yetişebilmesi için en az 5 yıl gerek. Bunun 2 yılını uçağın içinde geçirmesi lazım. Þimdi siz 110 tane bu konuda yetişmiş insanı kapının önüne koyduğunuzda diyelim ki 500 kişi aldınız. Bu 500 kişinin o 110 kişinin konumuna gelebilmesi için asgari 5 yıla ihtiyaç var.

KABİN EKİBİNE HİZMET PERSONELİ DİYE BAKMAYIN, BU DA DENEYİM İÞİ
Kabinde ikram servisi yapan arkadaşlarımızın asli görevi bu değil ki. Onun asli görevi acil konumlarda en kısa süre içerisinde o teknik yapıya uygun olarak yolcuyu tahliye etmesidir. O üniformanın içerisinde ikram servisi yapanların asli işi bu değildir. O tali iştir. Bir sağlıkçı kadar bir kalbe nasıl müdahale edilmesi gerektiğini bilirler. Bir iğne, aşı yapılmasıgerektiğinde bunu yapabilirler. Oksijen kullanımı en hızlı nasıl olur, bilirler. Þimdi siz bunları kapının önüne koyuyorsunuz, ondan sonra da ben uçak sayısını, yolcu sayısını, harekat noktası sayısını arttırdım diyorsunuz. Teknik olarak büyüme politikasıyla personel politikasındaki çelişkiden yola çıkarsak, bu tehlikelerle dolu bir gidişattır.

BİZ TESTİ KIRILMADAN ÖNCE SİVİL HAVACILIÐI VE BAKANLIÐI UYARDIK
Denetleyici konumda olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve uluslararası üst kuruluşları bu konuda uyarmış durumdayız. Testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur derler. Biz kırılmadan önce yol göstermeye çalışan bir kuruluşuz. THY yönetimine bunu sorarsanız önünüze koyacakları iki rakam var: Diyor ki, ben 1500 elemanı gönderdim, ama yerine 2 bin 500 kişi aldım. Ama nitelik olarak bakıldığında maalesef birebir hiç de karşılığı olmayan bir personel alım politikası izleniyor.

CALL CENTER'A 3 GÜN EÐÎTİMLE ADAM ALIYORLAR, YOLCULAR ÇILDIRIYOR
En basitinden call center dediğimiz çağrı merkezine 200 küsur personel alındı. Bu insanlar sınava girerken geçme notu 70 olarak belirlendi. 70'in altında puan alanlar geçemez denildi, hiçbirisi geçemedi. 50 puana düşürdüler, yarısı döküldü, 30 puana düşürüldü, 30 puanla o insanlar bu şirkete alındı. Yolcular bizi arıyor, "Call Center'ı arıyoruz, sorduğumuz sorunun yanıtını alamıyoruz" diye... Burası THY'nin vitrini. Ama aldığınız kişi iş kolu itibarıyla buraya uygun değil. Garibim gelmiş, 2 gün olmuş oturalı, 3 günlük bir eğitime tabii tutmuşlar, neyin ne olduğunun farkında değil. Boş olan kadroları bilinçsizce bir tamamlama telaşı içerisindeler.

8-10 AY ÞİRKET İÇİNDE DOLAÞIP BEÐENDİKLERİ KADROYU SEÇTİLER
AKP'nin il başkanlıklarından, ilçe başkanlıklarından gelen talimatlarla onun adamı, bunun adamı herkesi doldurdular. İşin adamı nerede? Yok. Giden bin 500 nitelikli elemanın yerine alınan 2 bin 500 kişinin çoğu bu tarzla alınan personel. Bir ara bir uzman politikası izlediler, herkesi uzman sıfatıyla aldılar. Bunlar 8-10 ay bu şirkette orası senin, burası benim dolaşmadık yer bırakmadılar. Niye? "Gidin, bakın, beğenin nereyi istiyorsanız, sizi oraya atayacağız" dediler.

UÇAÐIN ALTINA YATAN ADAM KAPTANIN DİLİNDEN ANLAMIYOR
Uçağın altında, kulaklık takan motor çalıştıran kişinin mesleki tanımı teknisyendir. Uçak teknisyeni. Bu kişi temel eğitim kursu görmek zorundadır, uçak üstünde en az 2 yıl çalışmak zorundadır. Ama siz 2-3 saatlik eğitimle göreve getiriyorsunuz. Kaptanlarla konuşuyoruz, diyorlar ki; "Aşağıda kulaklığı takan kişinin söylediklerini anlayamıyoruz". Kulaklığı takan arkadaş geliyor, "Kaptan teknik terim kullanıyor, ben onu anlamıyorum" diyor. İşi bilmediği için stresi de büyük, psikolojisi de hemen bozuluyor. "Tiklerim artmaya başladı. Uyuyamaz oldum. Uçağı gönderirken 10 sefer kargo kapısını kontrol ediyorum, acaba kapattım mı, kapatmadım mı?" diye ekleyiveriyor. Bu adam geliyor akaryakıt tankerini uçağın altına bağlıyor. Yakıt almasını, bilmiyor ki. 10 bin ton yakıt basıyor. Þimdi burada bir şirket suç işliyor. İki bu kişiden uçağı alan pilot suç işliyor. Zincirleme olarak birbirini tamamlayan hatalara bakın. Sonra o uçağı alıyor 200-250 yolcusuyla buraya getiriyor.

"İçki konusunu bizde duyuyoruz ama böyle bir şikayet almadık"
Berna Tanyolaç, Hostes ve Kabin Memurları Derneği (TASSA) Genel Başkanı: İçki servis etmek istemeyen erkek kabin memurları; kadınlara servis yapmaktan kaçınan stewarc'lar olduğuna dair birçok iddialar var. Ojesiz, manikürsüz tırnaklarıyla uçağa yetişen hostesler 'abdest aldım' deyince amirinden uyarı almadan kurtuluyormuş. Bu iddiaların her biri bizim kulağımıza da geliyor. Ama benim birebir tanık olduğum bir olay yok. Bu konuda dernek olarak aldığımız bir şikayet de yok.

"Uçuşa çağırmasınlar diye telefonlarımı kapatıyorum"
THY'de 5 yıldır görev yapan ve adını açıklamayan bir kabin amiri ise uçuşlarının yoğunluğuna isyan ediyor. "Birçok ardaşımızı işten çıkarttılar. Bize daha çok uçuş yüklüyorlar. Eksik kadroyla fazla iş bekliyorlar. Uçuştan geliyoruz, yine telefon edip uçuşa çağırıyorlar. Ben telefonlarımı kapalı tutuyorum. Çünkü yeni bir uçuşa gidecek gücüm kalmıyor. Böyle yapınca da uyan alıyorum" diyor.

"Uçuşlarımız çok yoğun, bu ağır koşullar stresimizi artırıyor"
TASSA Eğitim ve Teşkilatlanma Sekreteri Nur Banu Cingöz ise "Aslında bizim Avrupa'daki uygulamagibi rehabilitasyon merkezine ihtiyacımız var. Uçuşlarımız çok yoğun. Bu stresimizi artırıyor. Uzun ve yüksek irtifa uçuşlarda aşırı radyasyona maruz kalıyoruz. Duş alarak ve su içerek bunu atmaya çalışıyoruz" diyor.


30.07.2006
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Turnam
Novice
Novice


Inscrit le: 14 Nov 2006
Messages: 57
Localisation: Ici et ailleurs

MessagePosté le: 12 Fév 2009 15:39    Sujet du message: Répondre en citant

On me dit que cet arrêt c'est à cause d'un manque de rentabilité ! je n'y croyais pas.

Je pensais que peut être une autre compagnie, voir meme turc, et pourquoi pas Pegasus reprendrai cette ligne Strasbourg - Istanbul... poruquoi pas n'est-ce pas ? surtout en saison estival ou les avions (des B737, A320..) sont pleins... c'est plûtot interessant... mais non plus si je comprend bien.
Pegasus s'installe à Bâle.. à 150 km de strasbourg... en suisse. Un aéroport ou la concurence pour la turquie est là... avec THY d'ailleurs... mais pourquoi pas Strasbourg de demandais-je...

La seule réponse qu'on me donne c'est : POLITIQUE ?

et la je comprends plus... à cause de l'image de Strasbourg = ville européenne ?
La turquie souhaite vraiment s'éloigner de l'europe à ce point ?

Si qqun aurait des réponses, je suis preneuse... je comprends pas! !! en plus à Stras. y' a que du potentiel... je comprends plus, ou ne veux pas comprendre...

Merci à vous.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » Demandes, recherches et forum d'entraide Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont déposés, les commentaires sont sous la responsabilités de ceux qui les ont postés dans le forum.