Warning: htmlspecialchars(): charset `ISO-8859-9' not supported, assuming utf-8 in /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/posting.php on line 53

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/posting.php:53) in /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/includes/page_header_review.php on line 505

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/posting.php:53) in /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/includes/page_header_review.php on line 507

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/posting.php:53) in /homepages/14/d311014336/htdocs/forum/modules/phpBB2/includes/page_header_review.php on line 508
Forums d'A TA TURQUIE :: Revue du sujet - Kentlesme, planlama ve siyaset
Auteur Message
cengiz-han
MessagePosté le: 25 Déc 2019 0:37    Sujet du message:



Twisted Evil
cengiz-han
MessagePosté le: 26 Aoû 2019 2:07    Sujet du message:




+






.
murat_erpuyan
MessagePosté le: 17 Aoû 2019 2:45    Sujet du message:

Cengiz-han kazdaglari konusunu buraya tasimis, ben de burada devam edeyim :

İşte Kazdağları'ndaki altın şirketine dair bilinmeyenler
OdaTv
http://bit.ly/30aGvc0






<
cengiz-han
MessagePosté le: 11 Aoû 2019 0:01    Sujet du message:

Devam...

Wtsp'dan geldi :



Evil or Very Mad
cengiz-han
MessagePosté le: 10 Aoû 2019 23:58    Sujet du message:

Forum da aklina gore çalisiyor. Bundan onceki 2 mesaj benim ama "invité" oluvermisim...
Rolling Eyes
Invité
MessagePosté le: 10 Aoû 2019 23:56    Sujet du message:

Ve AKP iktidarinin çevre kiyimina orneklerle devam ediyorum.





+



+



+



+



+




Bunlar yesil gorduler mi yok edip beton dokuyorlar.

Yesil Islamin rengi degil mi ?
Hani Muhammed : “Kıyamet koparken elinde hurma fidanı bulunanız, -onu dikmeye gücü yetiyorsa-hemen dikiversin.”
dememis miydi?

Paragözlük...
Invité
MessagePosté le: 10 Aoû 2019 23:50    Sujet du message:

Murat çevre cinayetlerini " Kultursuzluk, bilinçsizlik, vurdumduymazlik..." basliginda isliyor, butunluk saglasin diye son mesajini buraya aliyorum.

murat_erpuyan a écrit:


Citation:
Hepimizin en azından bir kere de olsa görmek istediği veya yerleşmek için hayalini kurduğu oksijen deposu Kaz Dağları varlığını koruyabilmek için desteğini bekliyor.


http://bit.ly/33e6LnT





<
cengiz-han
MessagePosté le: 03 Mar 2017 2:15    Sujet du message:



Citation:
Galataport projesi inşaatı nedeniyle iş makineleriyle yıkılan Tarihi Karaköy Yolcu Salonu’nun ardından, yolcu salonunun komşuluğunda bulunan 1’inci derece tarihi bina olan Paket Postanesi’nin aynı proje kapsamında yıkıldı. Tescilli binaların yıkımı ve inşaatın çevreye zarar verdiği iddialarına yönelik basın toplantısı düzenleyen Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi, kendi binasının da yer aldığı Kemankeş Caddesi’nde çatlaklar ve çevre binalarda hasarlar oluştuğunu söyledi. Oda temsilcileri bu konuda gerekli önlem ve tedbir almayan sorumlu yetkililer hakkında suç duyurusunda bulunduklarını açıkladı.




http://www.hurriyet.com.tr/karakoydeki-tarihi-paket-postahanesi-de-yikildi-40382588?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_channel=Mail&utm_content=manset_baslik
cengiz-han
MessagePosté le: 26 Fév 2017 1:27    Sujet du message:

Citation:

Çok daha kötüsü var ne yazık ki. Dediğiniz gibi metrûk olduğu için köylülerin mallarını saklama amacıyla kullandığı camiyi "camiyi ahıra çevirdiler" diye propaganda amacı için kullanırken; Ankara'da bir camiyi yol inşaatına engel olduğu için yıktılar. Hatta, daha da beteri üç farklı ilde camiler ısınma, aydınlanma gibi borçları olduğu için haczedilip satıldı.

Çok başarılı yarı Türk bir mimarımız yurtdışında çağdaş yorumla camiler yaparken, işaret ettiğiniz gibi bizdeki benzerleri eskinin kötü kopyalarını yapmak için yıkılıyor. Sinan'ı putlaştırıp, yeni Sinanların yeşermesine izin verilmiyor...



Sade cami yok, kaçak saray da bir zevksizlik orneg...


Bakin AKP'li teyze RTE ile Sivan Perver'in elele tutusmasini fotomontaj zannediyor (kisi karsisindakini kendi gibi sanir derler). Keske yukarida yazdiklariniza kaynak da gosterseydiniz.

Kabatas yalanlari gibi cami yiktilar yalanina bugun "tarihi gerçekler" baslikli topikte açiklik getirip bunu ne igrenç bir di somurusu propaganda olduguna daire bir makale ekledim. Bilginize.
Eindridi
MessagePosté le: 23 Fév 2017 16:42    Sujet du message:

murat_erpuyan a écrit:
Hiç aklima gelmezdi, CHP donemini "camileri ahir" yaptilar yalaniyla itham eden AKP'nin cami yikacagi. Gerçi daha evvel Bursa'da galiba -yanlis animsamiyorsam- boyle bir sey oldu ama bu çok sasirtici. Modern yorumla gerçeklestirilmis TBMM Camii Meclis Baskanin emriyle (ki bu Meclis baskani laikligin anayasada yer almasina karsi, ve Abdulhamit'in 174. dogum gununde "Sultan'a vefa borcu" odemek uzere Dolmabahçe Sarayinda bir toplanti duzenletirken TBMM'den Atatürk'un maresal uniformali tablosunu kaldirtiyor) yikiliyormus.

Haberi once Dogan Hasol'un bir e-postasinda ogrendim, sonra Culhuriyet'te okudum.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/606382/Meclis_in_odullu_binasi_yikildi__sira_camide.html

Arastirma yapmak ihtiyacini hissettim, bu mimari odullu cami konusunda.

Mimarlari Behruz Çinici ve Can Çinici, 1986 da baslanmis 1989 da bitmis.

http://v2.arkiv.com.tr/p94-tbmm-camii-kompleksi.html

http://www.arkitera.com/etiket/9396/ankara-tbmm-camisi

http://www.cinicimimarlik.com/tr/tbmm-camii

Ve youtube'deki video gorunce de kopyaciligi birakip gunumuzde nasil cami mimaris olura guzel bir ornek gordum. Camlica'daki Sinan kopyasinin bir çesit acizlik ve gorgusuzluk oldugu hissine kapildim.

https://www.youtube.com/watch?v=GcvsmNgaWQ0


Çok daha kötüsü var ne yazık ki. Dediğiniz gibi metrûk olduğu için köylülerin mallarını saklama amacıyla kullandığı camiyi "camiyi ahıra çevirdiler" diye propaganda amacı için kullanırken; Ankara'da bir camiyi yol inşaatına engel olduğu için yıktılar. Hatta, daha da beteri üç farklı ilde camiler ısınma, aydınlanma gibi borçları olduğu için haczedilip satıldı.

Çok başarılı yarı Türk bir mimarımız yurtdışında çağdaş yorumla camiler yaparken, işaret ettiğiniz gibi bizdeki benzerleri eskinin kötü kopyalarını yapmak için yıkılıyor. Sinan'ı putlaştırıp, yeni Sinanların yeşermesine izin verilmiyor...

----------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------
Türkiye'nin akıllı mutasaarrıflarının buluşma noktası
http://promocodius.com/tr/
cengiz-han
MessagePosté le: 22 Fév 2017 1:57    Sujet du message:

Dünyanin en büyük havalimanini yapmakla ovunuyorlar. Acaba ovunulecek birseyy mi?

Resme bakin


Ve Avruoali bir sirket ekolojik tahribattan çekinmis olmali ki :

Citation:

3. havalimanı sahasında proje başvurusu yapan Hollandalı firma çekildi

(KOS Medya – 20 Şubat 2017)

Kuzey Ormanları Savunması olarak, 3.havalimanı projesine yönelik bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz itirazlarımızda, açıklamalarımızda ve 3. havalimanı ile ilgili hazırladığımız raporumuzda altını çizdiğimiz üzere bu projenin bir ulaşım projesi olmadığını; projenin ÇED raporlarında da sirkatin söylendiği üzere, Kuzey Ormanları’nı betonlaştıracak bir emlak-inşaat projesi olduğunu sürekli dile getirdik, getirmekteyiz. 3. havalimanı projesine tahsis edilen devasa arazi ve ayrıca başta Konsorsiyum üyeleri olmak üzere yetkililerin bölgeye yönelik açıkladıkları projeler bunun baş kanıtı. Nitekim, “Airport City” projesi adı altında 3. havalimanı projesi 14-17 Mart tarihlerinde Cannes’da düzenlenecek olan dünya emlak fuarı MIPIM 2017’de görücüye çıkartılacak.


devami için >>>
http://www.kuzeyormanlari.org/2017/02/20/3-havalimani-sahasinda-proje-basvurusu-yapan-hollandali-firma-cekildi
murat_erpuyan
MessagePosté le: 28 Sep 2016 0:54    Sujet du message:

Hiç aklima gelmezdi, CHP donemini "camileri ahir" yaptilar yalaniyla itham eden AKP'nin cami yikacagi. Gerçi daha evvel Bursa'da galiba -yanlis animsamiyorsam- boyle bir sey oldu ama bu çok sasirtici. Modern yorumla gerçeklestirilmis TBMM Camii Meclis Baskanin emriyle (ki bu Meclis baskani laikligin anayasada yer almasina karsi, ve Abdulhamit'in 174. dogum gununde "Sultan'a vefa borcu" odemek uzere Dolmabahçe Sarayinda bir toplanti duzenletirken TBMM'den Atatürk'un maresal uniformali tablosunu kaldirtiyor) yikiliyormus.

Haberi once Dogan Hasol'un bir e-postasinda ogrendim, sonra Culhuriyet'te okudum.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/606382/Meclis_in_odullu_binasi_yikildi__sira_camide.html

Arastirma yapmak ihtiyacini hissettim, bu mimari odullu cami konusunda.

Mimarlari Behruz Çinici ve Can Çinici, 1986 da baslanmis 1989 da bitmis.

http://v2.arkiv.com.tr/p94-tbmm-camii-kompleksi.html

http://www.arkitera.com/etiket/9396/ankara-tbmm-camisi

http://www.cinicimimarlik.com/tr/tbmm-camii

Ve youtube'deki video gorunce de kopyaciligi birakip gunumuzde nasil cami mimaris olura guzel bir ornek gordum. Camlica'daki Sinan kopyasinin bir çesit acizlik ve gorgusuzluk oldugu hissine kapildim.

https://www.youtube.com/watch?v=GcvsmNgaWQ0
cengiz-han
MessagePosté le: 17 Aoû 2015 0:14    Sujet du message:

AKP usulu sehirciliki ve kalkinmaya çok guzel bir ornek, karikatur niteliginde, 2 fotografla hersey anlatilmis. TOKI denilen AKP'ye para akitma mekanizmasinin yaptigi "lojmanlar" bunlar!

1


v
v
v

2

murat_erpuyan
MessagePosté le: 09 Aoû 2015 12:53    Sujet du message:

Güzel bir proje, biran evvel yasama geçmesi dilegiyle...

Citation:


TIR'lar denize

Fatma AKSU / İSTANBUL
Hürriyet, 9 Ağustos 2015


TIR ve kamyonların İstanbul trafiğine girmeden, Avrupa’dan Asya’ya geçmesini sağlayacak Ro-Ro gemileri için Ambarlı’ya özel liman yapılacak. Proje kapsamında Marmara’nın kuzeyinde Ambarlı ile Topçular arasında çalışacak gemilerle, TIR ve kamyonlar İstanbul trafiğini işgal etmeden Avrupa’dan Asya’ya geçecek. Trafikten günde 2 bin TIR eksilecek.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İstanbul, Ambarlı’da mülkiyeti Hazine ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ait toplam 162 bin 373 metrekarelik alanda yapılması planlanan liman dolgu ve Ro-Ro projesini hayata geçirmeden önce, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliği doğrultusunda, 20 Ağustos’ta, Beylikdüzü’nüde toplantı düzenleyerek, halkı bilgilendirecek.



2 SAATTE TOPÇULAR

2008’de başlayan çalışmalar sonucunda, 17 güzergâh arasından seçilen ve imar planı değişikliği 10 Mart 2014’te İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce onaylan proje, ÇED süreci için İstanbul Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü’ne sunuldu. Liman (Dolgu ve Ro-Ro) Projesi, 2011’de yapılan özelleştirmeyle, Tepe–Akfen–Souter-Sera ortak girişimi tarafından satın alınan ve 53 gemi, 35 terminalle hizmet veren İDO A.Ş. tarafından yapılacak.
TIR ve kamyonları deniz yolu ile Ambarlı’dan Topçular’a taşıyacak projeye göre Ambarlı’da yarım saatte yüklenecek gemiler, 300 kilometre mesafedi bulunan ve trafiğin pik saatlerinde 7 saat süren Topçular’a 2 saatte varacak. Projeyle İstanbul’un kent içi ağır vasıta transit geçişinin rahatlaması, TIR ve kamyonlardan kaynaklanan trafik sıkışıklığı ve yol yıpranmalarının da azalması bekleniyor.

GÜNDE 2 BİN TIR EKSİLECEK

Ro-Ro Limanı Ambarlı 779 ada 1 ve 2 nolu parseller üzerine yapılacak. Projenin öngörülen bedeli 110 milyon lira. ÇED raporuna konu bölgedeki haftalık araç sayısı toplam 85 bin 212. Bandırma güzergahında kurulacak Ro-Ro hattını kullanabilecek ağız vasıta sayısı haftalık 85 bin 43 olarak tespit edilmiş. Ro-Ro Limanı sayesinde günde 2 bin TIR ya da 3 bin 500 kamyon taşınması planlanıyor. Ambarlı –Topçular arasında oluşturulacak yeni hat, sonraki süreçte farklı güzergahlarla da entegre edilmesi düşünülüyor.
DUŞ, BERBER VE BANKA ATM’Sİ DE OLACAK Ro-Ro taşımacılığı seferlerinde, 200 metre uzunluğunda, 30 metre genişliğinde ve 20 deniz mili hıza sahip ropax gemileri kullanılacak. Gemilerde restoran, market, oda, duş, WC, berber, banka ATM’si gibi hizmetler sunulacak.

SIRADA BANDIRMA VAR

Liman, kıyı kenar çizgisinden itibaren Marmara Denizi açığına kadar yaklaşık 545 metre uzunluğunda inşa edilecek. Dolgunun önünde yapılacak en uç noktadaki genişlik yaklaşık 12 metre olacak. Limanda biri 150 metre diğeri 230 metre uzunluğunda olmak üzere iki adet yanaşma yeri olacak. Dolgu alanı ile yapılacak iskelenin, gerekli izinlerin alınmasından sonra inşaatın 3 yıl içinde tamamlanması ve işletmeye alınması planlanıyor.
Çift yönlü olarak gerçekleştirilecek Ro-Ro taşımacılığı kapsamında ilk etapta Kuzey – Güney güzergahında yer alan Bandırma’ya, ileride ise Doğu - Batı güzergahında planlanıyor. Araştırma kapsamında taşıcılar ve nakliye firmaları en çok Ambarlı – Bandırma güzergahında Ro-Ro hattının açılmasını isterken, üretici firmaların tercihi Ambarlı – Gemlik. Proje kapsamında ise ilk etapta Ambarlı-Topçular hattının hizmete açılması planlandı.

Kazalar ve hava kirliliği azalacak

ÇED raporunda projenin ekonomik faydaları öz etle şöyle sıralanıyor:
Ro-Ro projesi seyir sırasında şoförün dinlenmesine olanak vereceği için trafik kaza oranını da azaltacak. Aracın da ömrü uzayacak. Çevreye salınan karbon oranı azalacak. Karayollarının yıpranması ve aşınması önlenerek, bakım maliyetleri aşağı çekilecek. Akaryakıt tüketiminin azalması ülke ekonomisine ciddi bir katkı sağlanacak. İstanbul trafiği rahatlayacak, yakıt giderleri düşecek. Proje master planına göre limanın faaliyete geçmesiyle limanda 150 kişi, limana hizmet veren sektörlerde dolaylı olarak 1.000 kişi istihdam edilecek. İnşaatta ise 75 işçi çalışacak.

murat_erpuyan
MessagePosté le: 24 Nov 2014 0:24    Sujet du message:

AKP iktidarinin 3 buyuk projesiyle Istanbul'un katledildigi soylemek abarti mi olur?

3. Bogaz koprusu hiçbirseyi halletmeyip son kalan yesil alanlari da bitiriyor, ve toplu tasimaciligin kaba tabirle içine ediyor.

Camlica tepesine, onca yuzyil sonra bir Mimar Sinan kopyasi cami yaptirarak da Istanbul katlediliyor. Boyle soyleyince de din dusmani ilan ediliyorsunuz, halbuki Islam'da agacin, yesilin onemi çok.
Havaalani projesiyle Istanbul'un son yesillikleri yok edilirek, su kaynaklari kurutuluyor. Bu havaalani projesi hiç etud edilmeden, tasimacilik dusunulmeden bir adamin kaprisi olarak, yandas isadamlarina para kazandirmak amaciyla mi yapiliyor yoksa daha baska nedenleri de mi var...

Ugur Dündar'in makalesi bu açidan ilginç...

Citation:


3. havalimanında ısrarın sebebi Atatürk mü?..
Uğur Dündar - Sözcu,23 Kasım 2014


Sev­gi­li okur­la­rım,

İs­tan­bu­l’­da de­va­sa bü­yük­lük­te üçün­cü bir ha­va­li­ma­nı­na ger­çek­ten ih­ti­yaç var mı?

Kot far­kı ne­de­niy­le dün­ya ta­ri­hi­nin en bü­yük haf­ri­ya­tı­nı ge­rek­ti­ren ye­ni ha­va­li­ma­nın­da ıs­rar et­mek ye­ri­ne, mev­cut Ata­türk Ha­va­li­ma­nı bü­yü­tü­le­mez miy­di?

Ge­lin bu so­ru­la­rı­mı­za ce­vap ara­ma­ya, Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’nın mev­cut du­ru­mun­dan baş­la­ya­lım:

Bu­gün­kü ka­pa­si­te­siy­le, yıl­da 50-60 mil­yon yol­cu­ya hi­tap eden Ata­tür­k’­te, iniş ve kal­kış­lar (bir­bi­riy­le ke­si­şen) 2 ay­rı pist­ten ger­çek­leş­ti­ri­li­yor.

3. ha­va­li­ma­nın­da ise yıl­da 150 mil­yon­luk bir yol­cu tra­fi­ği ön­gö­rü­lü­yor. Bu amaç­la ye­ni ha­va­li­ma­nın­da bir­bi­rin­den ba­ğım­sız 6 pist ya­pı­la­cak. Bu­na rağ­men bir­bi­riy­le ke­si­şen 2 pis­ti bu­lu­nan Ata­tür­k’­ün iki ka­tın­dan bi­raz faz­la yol­cu ve uçuş ka­pa­si­te­si­ne sa­hip ola­cak!

O hal­de şu so­ru­yu sor­mak ge­re­ki­yor.

Ata­türk Ha­va­li­ma­nı, iç içe ko­num­da­ki As­ke­ri Ha­va Üs­sü’nün kal­dı­rıl­ma­sı, kar­go­nun İz­mit Cen­giz To­pe­l’­e, özel ha­va­cı­lık ter­mi­na­li­nin de Bü­yük­çek­me­ce­’de­ki He­zar­fen Çe­le­bi­’ye ta­şın­ma­sıy­la, yıl­da 100-150 mil­yon yol­cu ka­pa­si­te­si­ne sa­hip kı­lı­na­maz mı?

* * * *

Yet­ki­li­le­re so­ru­yo­rum:

Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’n­da kar­go­nun ne işi var?

Kar­go Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’n­dan İz­mi­t’­e alı­na­maz mı? Bu ko­nu yıl­lar­dır gün­dem­de de­ğil mi?

Bu­gün­kü iş­le­yiş­te ha­va yo­luy­la ge­len yü­kün yüz­de 70’i, za­ten Ana­do­lu Ya­ka­sı­’na ve di­ğer şe­hir­le­re ka­ra­yo­luy­la ak­ta­rı­lı­yor. Bu du­rum, çe­kil­mez ha­le ge­len İs­tan­bu­l’­un tra­fik yü­kü­nü da­ha da ağır­laş­tı­rı­yor. Ay­rı­ca İz­mi­t’­te ka­ra­yo­lu­nun ya­nı sı­ra, de­mir­yo­lu ve de­niz­yo­lu bağ­lan­tı­la­rı da bu­lu­nu­yor.
Bu ger­çek­leş­ti­ği tak­dir­de yol­cu ter­mi­na­li­nin kar­go­dan bo­şa­la­cak ala­na doğ­ru ge­niş­le­til­me­si im­ka­nı do­ğu­yor.

* * * *

Kar­go­ya pa­ra­lel ola­rak, Ata­tür­k’­te­ki özel ha­va­cı­lık ter­mi­na­li de He­zar­fen Çe­le­bi Ha­va­ala­nı­’na kay­dı­rı­la­bi­lir. Böy­le­ce özel ve kü­çük uçak­la­rın tra­fik yü­kü, Ata­tür­k’­ün üze­rin­den kal­kar. Ay­rı­ca He­zar­fe­n’­e, da­ha yük­sek yol­cu ka­pa­si­te­li ye­ni ve mo­dern bir ap­ron­la, iç hat­lar ter­mi­na­li ya­pı­la­bi­lir.

* * * *

Ata­türk Ha­va­li­ma­nı ile Sa­bi­ha Gök­çen ara­sın­da da­ha den­ge­li ve yol­cu ka­pa­si­te­si­ni art­ı­rı­cı bir uyum sağ­la­na­bi­lir.

* * * *

Ge­le­lim Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’n­da ye­ni pist ih­ti­ya­cı­nın na­sıl kar­şı­la­na­ca­ğı­na… Ta­raf­sız uz­man­lar, kal­dı­rı­lan As­ke­ri Ha­va Üs­sü­’nün ye­ri ile ha­va­li­ma­nı­nı Ata­köy yö­nün­de çev­re­le­yen ta­li yol­la­rın dep­la­se edil­me­siy­le or­ta­ya çı­ka­cak bü­yük ala­na, ye­ni bir pis­tin da­ha in­şa edi­le­bi­le­ce­ği­ni söy­lü­yor.

Uz­man­lar, bu pro­je­nin ha­ya­ta ge­çi­ril­me­siy­le, bir­bi­rin­den ba­ğım­sız 3 ay­rı pis­te ka­vuş­tu­ru­la­cak Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’nın, yıl­da 100-120 mil­yon yol­cu­ya hiz­met ver­me­si­nin sağ­la­na­bi­le­ce­ği­ni öne sü­rü­yor.

* * * *

Di­ye­lim ki, Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’nın ge­niş­le­me­si ye­ter­li ka­pa­si­te­yi sağ­la­ya­ma­dı. O du­rum­da İs­tan­bu­l’­un Ana­do­lu ve Av­ru­pa ya­ka­la­rı­na, da­ha az ma­li­yet­le ve da­ha kü­çük bo­yut­lar­da bir ve­ya birkaç ha­va­li­ma­nı da­ha ya­pı­la­bi­lir.

Ni­te­kim Lon­dra­’da 6, New Yor­k’­ta ise 3 ha­va­li­ma­nı var. O hal­de İs­tan­bu­l’­da ni­çin 3-4 ha­va­li­ma­nı ol­ma­sın?

Ata­türk Ha­va­li­ma­nı­’nın ka­pa­tıl­ma­sı­na; spor te­si­si ya­pa­lım, park ya­pa­lım gi­bi ge­rek­çe­ler­le ça­nak tu­tan yan­daş med­ya­cı­la­ra da şu­nu sor­mak ge­re­ki­yor:
Dün­ya­nın ge­liş­miş ül­ke­le­rin­de­ki met­ro­pol­ler­de bu­lu­nan es­ki ha­va­li­man­la­rı ne­den ka­pa­tıl­mı­yor da tam ter­si­ne, ge­niş­le­ti­li­yor ve mo­der­ni­ze edi­li­yor?

* * * *

Gel­dik can alı­cı so­ru­ya…

Pe­ki en faz­la 2 mil­yar Eu­ro ge­rek­ti­ren bu al­ter­na­tif­ler du­rur­ken, 22 mil­yar Eu­ro­’ya mal ola­cak 3. ha­va­li­ma­nın­da ni­çin ıs­rar edi­li­yor?

La­fı uzat­ma­dan he­men söy­le­ye­yim…

Bu­ra­da asıl so­run; ha­va­li­ma­nı­nın is­mi­nin ATA­TÜRK ol­ma­sı­dır.
Ora­sı ka­pa­tı­lın­ca, Ata­türk is­mi de or­ta­dan kal­ka­cak ve AK­P’­nin Ata­tür­k’­ü unut­tur­ma po­li­ti­ka­sı­na uy­gun bir adım da­ha atıl­mış ola­cak.

Böy­le­ce he­nüz is­mi ko­nul­ma­yan 3. ha­va­li­ma­nı­na, en bü­yük Türk dev­let ada­mı (!) dün­ya li­de­ri (!) Re­cep Tay­yip Er­do­ğa­n’­ın is­mi ra­hat­lık­la ve­ri­le­bi­le­cek!


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group ¦ Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1